Tarinatyöpaja

Tarinatyöpaja

Tarinatyöpaja on palvelu, joka päästää sinut irti kuivista faktoista. Palvelu on vastaus valtavaan infoähkyyn, jota vastaan me kaikki taistelemme 24/7. Tutkimusten mukaan ihminen pystyy muistamaan kerralla noin 3-5 faktaa, eikä niitäkään pitkiä aikoja. Jos haluat tehdä pitkäkestoisen vaikutuksen, unohda kuivat numerolistaukset ja keskity sekä vaikuttaviin että mieleenpainuviin tarinoihin.

 

Osallistava työpaja on palvelun keskiössä

Tarinatyöpaja on Brunnenin tarinankerrontaan keskittyvä palvelu. Opetamme sinua tunnistamaan hyvän tarinan elementit. Oivallat, miten voit tuoda organisaatiosi ja henkilöstösi persoonallisuuden esiin tarinoiden avulla. Saat käyttöösi useita käytännöllisiä työkaluja, joiden avulla laadit tehokkaasti ja mieleenpainuvasti puheita, bloggauksia, keissikuvauksia, artikkeleita ja esitelmiä.

Tarinatyöpaja koostuu erilaisista osallistavista vaiheista. Työskentelemme sekä yhdessä että itsenäisesti. Työpajan tavoitteena on kerätä organisaatiosi jäseniltä puhuttelevia bisnestarinoita. Ja mikä tärkeintä, harjoittelemme tarinoiden käyttöä niille sopivissa ja sinulle tärkeissä tilanteissa. Työpajan jälkeen kyseenalaistat totutut tavat kirjoittaa, esiintyä tai laatia esimerkiksi videokäsikirjoituksia. Opit erilaisen ja varman vaikuttamisen tavan, jossa keskipisteenä on uuvuttavien tuoteominaisuuksien sijaan pysäyttävä tunneside.

Kenelle Brunnenin Tarinatyöpaja sopii?

Tarinoiden löytäminen tuntuu usein vaikealta, sillä melko harva osaa tunnistaa onnistuneen tarinan tunnusmerkit. Joskus hyvä tarina voi olla lähes itsestäänselvyys itselle, mutta suuri elämys toiselle. Toisinaan taas hienoa tarinaa täytyy etsiä pidempään, tai se tulee osata pukea iskevämpään muotoon.

Työpaja sopii sinulle, joka haluat kuvata tuotteitasi ja palveluitasi mieleenpainuvalla tavalla. Tarinatyöpaja-palvelu on ollut hyvin suosittu tilanteissa, joissa on tarvittu uudenlaista otetta puheisin, esityksiin ja kirjoituksiin. Moni tuotekeskeinen organisaatio on saanut työpajasta apua viestinnän suunnitteluun ja toteutukseen: opittu tapa viestiä on usein pelkkä listaus tuotteen ominaisuuksista sen sijaan, että tuotteesta viestittäisiin tarinoilla.

Kerrotko tarinoita vai ”tarinoita”?

Kokemuksemme mukaan moni sanoo kertovansa tarinoita. Ja lähes yhtä moni on sitä mieltä, että heidän organisaatiossaan tarinoita käytetään markkinoinnin ja myynnin tukena. Me olemme eri mieltä, sillä varsin harva oikeasti osaa kertoa tarinoita, joilla on merkitystä. Tarinatyöpaja antaa sinulle heti käyttövalmiit työkalut aiempaa vaikuttavampaan viestintään.

 
  • Saat keinoja kertoa palveluistasi mieleenpainuvalla tavalla.
  • Opit tunnistamaan oikeasti hyvän bisnestarinan.
  • Luot aiheita, joiden avulla teet sisällöntuotannon ja markkinoinnin suunnittelusta tehokkaampaa.