Kevät on vilkkaan viestinnän aikaa

Talven ja kevään ajan töitämme ovat rytmittäneet erilaiset poikkeusviestinnän tilanteet, joissa meidän roolina on ollut kiteyttää sanomaa, valmentaa asiakasta ja arvioida erilaisia skenaarioita ja niiden vaatimaa reagoimista. Myös vasta päättyneet kuntavaalit ovat olleet vahvasti Brunnenin tapetilla. Vaalithan ovat viestintää puhtaimmillaan, ja olemme voineet auttaa asiakkaitamme olemaan vaikuttavampia.

Viestintä on muuttunut hyvin monipolviseksi ja sisällöltään jopa räiskyväksi, kun vanha portinvartija-maailma on kadonnut. Sanomasi on ulkona heti, ja joskus jopa tietämättäsi. Harvalla on strategia valmiina yllättävien tilanteiden varalle, jotka tavallisesti sattuvat juuri loma-aikaan tai kiireisimpään sesonkiin.

Sähkehenkisen viestinnän ohella kommunikaatiolta vaaditaan myös malttia, harkintaa ja tervettä järkeä. Itse asiassa enemmän kuin koskaan aiemmin, sillä maailmalle laitettua viestiä ei koskaan enää saa takaisin. Päinvastoin se lähtee elämään ja saa uusia tulkintoja, joihin voit kuitenkin itse vaikuttaa. Onnistuaksesi tarvitset luottojoukkoja, jotka ovat sinulle lojaaleja organisaatioita ja ihmisiä. Kuinka hyvin sinä tunnet omat luottojoukkosi, ja miten kommunikoit heidän kanssaan?

Jokainen meistä tietää, että kaikissa kanavissa ei kannata eikä voikaan olla mukana. Läsnä tulee olla vain niillä areenoilla, jotka tuottavat mitattavaa hyötyä. Missä tilanteessa sinun viestintäsi vaikuttavuuden mittaaminen on? Mitkä ovat avainmittarisi – ja missä suhteessa mittaat määrää ja laatua? Me olemme neuvoneet viime aikoina monia asiakkaitamme vaikuttavuuden mittaamisessa. Jos sinä et ole vielä tässä joukossa, niin ota yhteyttä!

Jatkossa kuulet viestinnän kansainvälisiä kuulumisia entistä enemmän, sillä minut kutsuttiin kansainvälisen verkostomme CommWorldin hallitukseen. Olen paraikaa verkostomme kokouksessa Tanskassa, ja lupaan tuoda taas mukanani paljon uusia ajatuksia yhteistyömme iloksi.

Iloista kesän odotusta koko Brunnenin tiimiltä,

t. Taru