
Alakoululaisille suunnattu, suuren suosion saavuttanut kierrätys-teemainen Reuhurinne-puuhakirja syntyi yhteistyöllä ja hallitulla projektijohtamisella.
Idea kierrätyksestä valistavaan kirjaan syntyi, kun Paperinkeräys ja Brunnen pohtivat yhdessä, mitä uutta ja hyödyllistä keksisimme maamme nuorelle sukupolvelle. Jätteiden lajittelu ja kierrättäminen kun opitaan jo kotona, ja oppia syvennetään koulussa. Brunnen otti yhteyttä Otavaan, joka innostui oitis yhteisestä hankkeesta. Aiemmin alakouluille oli toimitettu kierrätysjulistetta, jossa lajitteluvinkkejä jakavat Reuhurinteen oppilaat ja opettaja Käki. Reuhurinne-juliste on ollut huippusuosittu ja johtanut koulujen tekemiä tilaustilastoja jo pitkän aikaa.
Brunnenilaiset auttoivat Paperinkeräystä toteuttamaan kierrätys-teemaisen puuhakirjan ja vastasivat projektin suunnittelusta ja koordinoinnista. Tutut hahmot Reuhurinne-kirjasarjasta seikkailevat alakoululle maksutta jaettavassa oppaassa, jonka Paperinkeräys julkaisi yhdessä muiden kierrätysasioista viestintävastuullisten yritysten kanssa.
Reuhurinteen toimittajana oli Otava, joka yhdessä toimittaja Päivi Vehmaksen kanssa loihti 56 sivun verran huikean innostavia tehtäviä Operaatio Kierrätys -nimiseen kirjaan. Reuhurinne-sarja on Tuula Kallioniemen luomus, jonka kuvituksesta on vastannut Jii Roikonen.
Syksyllä 2016 ulos tuleva Operaatio Kierrätys on jo toinen painos julkaisusta, jonka ensimmäinen painos kipusi oitis listahitiksi sen tultua painosta tasan vuosi sitten syksyllä 2015.
Älä ole autokauppias!
Sorsitko sinä potentiaalisia asiakkaita, kuten huono autokauppias tiettyjä ostajaryhmiä? Vai kuunteletko ja kohteletko jokaista tasapuolisesti? Jos kuuntelet etkä oleta, niin onneksi olkoon! Teet todennäköisesti parempaa tulosta kuin kollegasi.
- Blogi
- 14.11.2018
- Terttu Sopanen
Keravan tanssiopisto valjasti luottojoukot someen
Keskisen Uudenmaan johtaviin tanssiopistoihin kuuluva Keravan tanssiopisto elää ilmaisusta. Koska asiakaskunta on laaja aina pienistä taaperoista aikuistanssijoihin, kaipasi tanssiopisto parhaiden markkinointitapojen ja -kanavien kriittistä tarkistelua. Brunnen pyydettiin avuksi, joten lähdimme luomaan opistolle markkinointistrategiaa.
- Case
- 08.09.2017
Tulevaisuuden asiakas – mitä se tahtoo?
Ennen tieto oli valtaa ja vallankäytön väline. Nyt tiedon jakaminen on valtaa. Muttei minkä tahansa tiedon ja kenelle tahansa. Valta on sillä, joka osaa hyödyntää tietoa parhaiten – valjastaa sen ja tuottaa lisäarvoa tulevaisuuden asiakkaalle.
- Blogi
- Tapahtumakuulumiset
- 08.09.2017
- Terttu Sopanen
Työntekijä ensin – somessakin
Vaikka asiakas on kuningas, arvottaa menestyvä yritys henkilöstönsä ykköseksi. Työntekijä on yrityksen lähettiläs, painokas sanansaattaja hyvässä ja pahassa.
- Blogi
- 24.08.2017
- Terttu Sopanen
Miksi tehdä viestintää diginä?
Nykyään organisaatiot tietävät, että viestintää tulee tehdä ja sosiaalisessa mediassa on oltava. Mutta valitettavasti tietämys jää tähän. Miten päästä alkua pidemmälle?
- Blogi
- 19.06.2017
Reklamaatioviestintä rakentaa tai tuhoaa maineen
Lyhyt kuvaus tapahtuneesta. Olimme varanneet huvilan tutusta paikasta, jossa olimme viettäneet aikaa lukuisina pääsiäisinä ja syyslomalla. Saavuimme paikalle pitkän ajon jälkeen, mutta kas – huvilamme pihalla olikin toinen auto. Mitä kummaa?
- Blogi
- 27.04.2017
- Taru Nikulainen
Puurakentaminen nousi kärkiotsikoihin
Oletko huomannut, että puurakentamista on käsitelty mediassa kevään aikana huomattavan paljon? Ei ole sattumaa, että toimittajat eri puolilla maata innostuivat maaliskuussa 2017 tekemään juttuja puun hyödyistä, puutuoteteollisuuden uusista innovaatioista ja vahvistuvasta puurakentamisen teollisesta klusterista.
- Case
- 20.04.2017
Vlogi: Howtomon hissipuhevalmennus Brunnenilla
Brunnen kutsui Howtomo-verkoston kylään ja piti osallistujille hissipuhevalmennuksen. Kuvasin antoisan illan kulusta vlogin, joka on nyt katsottavissa.
- Blogi
- 27.03.2017