Brunnenin blogi: viestinnän läpivalaisu

Läpivalaisulla 360-kuva viestintäsi nykytilasta 7 viikossa

Brunnenin ainutlaatuinen Viestinnän läpivalaisu -palvelu tarjoaa koko organisaation yhteisen, objektiivisen, näkemyksen viestinnän tilasta ja kehittämiskohteista. Erityistä palvelussamme on se, että se havahduttaa ihmiset ymmärtämään viestinnän merkityksen. Läpivalaisu viedään organisaatiossa läpi 7 viikossa, eikä se siksi sido merkittävästi asiakkaan resursseja.

Brunnen on tarjonnut Viestinnän läpivalaisua jo pidemmän aikaa. Keväällä kehitimme palvelusta entistä systemaattisemman, jonka tilaaminen on helppoa. Kokemuksemme mukaan viestinnän strategiset hankkeet kuormittavat varsin paljon ja vievät monen ihmisen aikaa. Aina ei olla myöskään täysin varmoja siitä, mitkä hankkeet ovat toisia tärkeämpiä ja mitä organisaation jäsenet niiltä odottavat. Joskus myös odotukset viestintäyksikköä kohtaan vaihtelevat, eivätkä asiantuntijat ja johto hahmota omaa rooliaan viestijänä. 

Läpivalaisulla näemme sisäisen ja ulkoisen viestinnän tilan sekä organisaation viestinnän rakenteet ja prosessit – toisin sanoen roolit, vastuut, odotukset ja yhdessä tekemisen asteen.

Vastaanotto näin uniikille palvelulle on ollut hieno, sillä sen avulla talon viestintää pystytään kehittämään lean-henkisesti.

Mitä Viestinnän läpivalaisussa tehdään?

Kvantitatiivisesta ja kvalitatiivisesta osuudesta koostuva selvitys tuottaa aukottoman ja totuudenmukaisen kuvan asiakkaan viestinnän tilasta. Läpivalaisu kattaa kaikki sisäisen ja ulkoisen viestinnän osa-alueet sekä analysoi viestinnän tavoitteiden, prosessien, roolien ja resurssien tilan. Läpivalaisu sisältää havainnolliset ja konkreettiset toimenpiteet ja työkalut, joiden avulla asiakkaan viestinnästä saadaan entistä tuottavampaa ja vaikuttavampaa. Palvelumme siis kertoo objektiivisesti, mikä viestinnässä on arvokasta ja säilyttämisen arvoista, ja missä taas on varaa tai jopa kriittistä parantaa.

Hyvä esimerkki turhien töiden tunnistamisesta ja toimeen tarttumisesta muuten täällä https://suomenlehdisto.fi/listaa-lopetettavat-asiat/.

Erityislaatuinen palvelumme katselmoi organisaation ihmisten – siis johdon ja asiantuntijoiden – ajatukset omasta roolistaan viestijänä ja vaikuttavuuden lähettiläinä. Tavoitteena on nostaa ihmiset ymmärtämään, miten viestintä kuuluu kaikille, mitä keneltäkin odotetaan ja mitä mahdollisuuksia tavoitteelliselle viestinnälle on. Organisaation viestintäyksikkö ei koskaan voi yksin luoda vaikuttavaa viestintäkulttuuria.

Tulokset yllättävät aina. Asiakas ilahtuu selkeästä 360-kokonaiskuvasta. Usein myös siitä, miten paljon hyvää heillä on. Sitä ei vaan kenties ole osattu ottaa käyttöön oikealla tavalla. Samalla asiakas kuulee tulokset siitä, missä kohdin olisi syytä parantaa, ja miten se kannattaisi tehdä.

Palvelu sopii suurille ja keskisuurille organisaatioille.

Alle 50 hengen yrityksille tai organisaatioille räätälöimme kevyemmän version. Ota yhteyttä, niin tehdään viestinnästänne entistä vaikuttavampaa!

Taru Nikulainen

Taru Nikulainen

Strategiat, vaikuttaminen, muutokset ja kriisit ovat myös asiakkaan puolella työskennelleen Tarun ominta osaamista. Monissa viestinnän liemissä keitetty Taru pysyy kylmähermoisena vielä siinä vaiheessa kun monen muun ajatus pyörii jo kehää.

Tilaa uutiskirjeemme

Kuule ensimmäisenä toimistomme kuulumiset ja pysy aallon harjalla alan trendeistä. Saat kuukausittain ajankohtaisimmat viestinnän uutiset suoraan sähköpostiisi.

Liity tilaajaksi