Palvelumme

Viestinnän toteuttaminen

Vaikka hyvin suunniteltu on puoliksi tehty, täytyy se toinenkin puoli eli viestinnän toteuttaminen tehdä. Maailma on täynnä sisältöjä, jotka kilpailevat ihmisten huomiosta ja ajasta. Siksi suosittelemme, että tehdään mieluummin vähemmän, mutta laadukasta ja oikein kohdennettua sisältöä. Kun sinulla on meidät viestinnän kumppanina, voit olla varma, että viestintäsi on tuloksellista ja oikein kohdennettua. 

Yleisöjen motiivit huomioon viestintäsuunnitelmassa

Eri yleisöjä puhuttelevat erilaiset asiat ja ne tavoitetaan erilaisissa kanavissa. Vaikka yleisöt olisivat kiinnostuneita samasta asiasta, palvelusta tai tuotteesta, he voivat lähestyä sitä erilaisista näkökulmista ja toisistaan poikkeavin motiivein. 

Onpa kyse organisaatioiden tai yksilöiden motiiveista, niiden ajurit voivat liittyä taloudellisuuteen, eettisyyteen, ekologisuuteen, esteettisyyteen, turvallisuuteen, saatavuuteen, luotettavuuteen jne. Jos voidaan päätellä, että viestin vastaanottajaa puhuttelee vaikkapa palvelun ekologisuus, häntä on turha lähestyä vetoamalla pelkästään taloudellisuuteen. 

Tämän takia viestinnässä ei voi rynnätä toteutusvaiheeseen ja kanavien valintaan ilman, että on ensin mietitty, kenet halutaan tavoittaa. Kohderyhmien ja heidän motiiviensa hahmottamisen lisäksi täytyy määritellä mitä tavoitellaan ja miten tavoitteen saavuttamista seurataan. Näistä elementeistä alkaa muodostua viestintäsuunnitelma, jota toteutamme kanssasi päivittäin.

Järkevä sisällöntuotanto säästää rahaa

Usein organisaatiot ja yritykset ovat niin lähellä omaa asiaansa, etteivät pysty katsomaan sitä erilaisten vastaanottajien näkökulmasta. Siksi ulkopuolisen viestintäkumppanin rooli on niin tärkeä. Me pystymme kysymään oleelliset kysymykset ja jaksottamaan viestinnän toteuttamista niin, ettei liian aikaisin tehdä valintoja, jotka myöhemmin osoittautuvat hyödyttömiksi. Toisin sanoen, me säästämme asiakkailtamme rahaa ja aikaa ohjaamalla viestintää oikeaan suuntaan.

Olemme erikoistuneet B2B-viestintään. Me osaamme pukea monimutkaiset tekniset asiat sellaiseen muotoon, että asiakas ymmärtää mitä hyötyä hänelle ollaan tarjoamassa. Pystymme sanoittamaan esimerkiksi tutkimuslaitosten, yritysten ja edunvalvontajärjestöjen viestejä niin, että päättäjät, media ja suuri yleisö pääsevät viestin ytimeen, vaikka eivät olisi suorittaneet insinööri- tai hallintotieteen opintoja.

Meillä on talossa mainiota osaamista viestinnän suunnitteluun ja vahvaa kirjoittajavoimaa. Graafista osaamista hankimme kumppaniverkostoltamme. Taloustutkimuksen 2019 -imagotutkimuksen mukaan meillä on alan paras asiakkaan toimialan ymmärrys. Toiseksi parhaita olemme asiakkaan liiketoiminnan ymmärtämisessä sekä asiakkaan kuuntelussa ja ongelmanratkaisussa. Tämä on mahdollista pitkäaikaisen kumppanuuden myötä. Ilman näitä taitoja ja niiden vaalimista olisi vaikeaa tehdä viestinnän suunnittelua ja sisällöntuotantoa, jotka palvelevat asiakkaan tarpeita. 

Odotamme yhteydenottoasi

Merja Karjanmaa

Merja Karjanmaa

juniorikonsultti, FM

+358 50 357 9286
merja.karjanmaa@brunnen.fi

Tilaa uutiskirjeemme

Kuule ensimmäisenä toimistomme kuulumiset ja pysy aallon harjalla alan trendeistä. Saat kuukausittain ajankohtaisimmat viestinnän uutiset suoraan sähköpostiisi.

Liity tilaajaksi