Teemaviestinnän ja tarinoiden toimisto palveluksessasi

Esittelimme päivitetyn strategiamme 5-vuotisjuhlissa tammikuussa.

Kiitos sinulle, joka olit vieraanamme! Miniseminaarimme ylitti jälleen odotukset ja saimme nauttia täynnä olevasta salista.

Iltapäivän ohjelma rakentui viestinnän haasteiden ympärille. Halusimme nimittäin, että puhujat haastavat meidät. Saimme kuulla kolme hyvin erilaista näkemystä siitä, millainen on viestinnän vuosi 2016. Mihin uskotaan, mihin ei, missä tulee paiskia töitä vielä enemmän ja mitä se kaikki maksaa.

Miniseminaarin takana oli meidän päivitetty strategia. Seuraavien vuosien maailma nojaa yhä enemmän kahteen leimalliseen ja ohittamattomaan asiaan: puheenaiheisiin ja tarinoihin. Olemme päättäneet, että yhteistyömme asiakkaiden kanssa perustuu jatkossa yhä enemmän mainetta muokkaaviin puheenaiheisiin, tarinankerrontaan ja viestinnän vaikuttavuuden analyysiin.

Maineriskeistä mahdollisuuksiin

Sen sijaan, että aloittaisit meidän kanssa perinteisten kohderyhmien ja heille sopivien viestien määrittelyn, haasta meidät analysoimaan sinun toimintaasi kriittisesti heijastuvat julkiset puheenaiheet. Joko sellaiset teemat, jotka liittyvät toimintaasi jo nyt tai sellaiset, jotka saattavat olla keskiössä tulevaisuudessa.

Mikä on sinun roolisi tässä keskustelussa? Seuraaminen, osallistuminen vai keskustelujohtajuus? Jos et ole vielä määritellyt asiaa, niin tehdään se yhdessä. Meillä on käytössä ainutlaatuinen sisällön analysointityökalu, joka kertoo sinulle kootusti julkisten ja merkittävien keskustelujen mahdollisuuksista ja toisaalta riskialttiudesta.

Näiden löydösten päälle rakennamme sinulle viestintästrategian ja -suunnitelman. Aloitamme toteutuksen aika lailla erilaisemmasta näkökulmasta kuin mitä osaat edes odottaa.

Opi tuottamaan oikeanlaisia tarinoita

Prosessissa olennaista on myös ymmärtää, että sinä tai organisaatiosi ei itse määrittele puheenaiheita. Ne eivät siis ole niitä teemoja, joista te haluaisitte puhua. Tai joista te uskotte, että ulkomaailmassa puhutaan.

Ei. Kyseessä ovat sellaiset puheenaiheet, joista keskustellaan tälläkin hetkellä ja täysin sinusta riippumatta.

Vaikuta tunteella

Ja sitten ne tarinat, joita sinunkin taloosi on vuosien mittaan kertynyt. Miten hyödynnät niitä viestinnässä? Entä millä metodeilla tuotat uusia tarinoita?

Meidän kanssa opit tunnistamaan, laatimaan ja vaikuttamaan tarinoilla. Olemme ottaneet yhteistyömme avuksi tarinatyökalut, joiden avulla puheiden, keissien, bloggausten ja vaikkapa videoiden sisällön tuottamien on yhä henkilökohtaisempaa ja tunnepohjaista. Siinä missä ennen käytit keskivertaista markkinointikieltä, opit puhumaan suoraan yleisön sydämeen.

Taru Nikulainen

Taru Nikulainen

Strategiat, vaikuttaminen, muutokset ja kriisit ovat myös asiakkaan puolella työskennelleen Tarun ominta osaamista. Monissa viestinnän liemissä keitetty Taru pysyy kylmähermoisena vielä siinä vaiheessa kun monen muun ajatus pyörii jo kehää.

Tilaa uutiskirjeemme

Kuule ensimmäisenä toimistomme kuulumiset ja pysy aallon harjalla alan trendeistä. Saat kuukausittain ajankohtaisimmat viestinnän uutiset suoraan sähköpostiisi.

Liity tilaajaksi