Brunnenin yritysmielikuva Suomen paras Viestintätoimistojen imagotutkimuksessa
Taloustutkimuksen viestintäalan yritysten imagotutkimus 2021* selvitti jälleen Suomen viestintätoimistojen yrityskuvatekijöitä, osaamisprofiilia ja tunnettuutta. Vastaajina olleet yritysten viestinnän päättäjät ja asiantuntijat arvioivat Brunnen Communicationsiin liitetyt mielikuvat tutkimuksen parhaaksi.
Taloustutkimuksen perinteinen viestintätoimistojen imagotutkimus toteutettiin edellisen kerran vuonna 2019, jolloin Brunnen Communicationsiin liitetyt mielikuvat olivat tutkimuksen toiseksi parhaat.
Tuoreessa imagotutkimuksessa arvioitiin viestintätoimistojen yritysmielikuvaa 17 eri osa-alueella. Vastaajat arvioivat Brunnenin parhaaksi kymmenessä kategoriassa ja viiden parhaan joukkoon se ylsi yhteensä 15 kategoriassa.
Brunnen Communicationsia arvioineet yritykset pitivät Brunnenia parhaana asiakkaan liiketoiminnan ymmärtämisessä, asiakkaan toimialan ymmärtämisessä, ongelmanratkaisukyvyssä, näkemyksellisyydessä, palvelun laadussa ja kyvyssä tehdä tuloksellista viestintää. Brunnen oli ykkönen myös luotettavuudessa, toiminnan eettisyydessä/vastuullisuudessa, työn kokonaisorganisoinnissa sekä ajan tasalla olevassa osaamisessa.
”Strategisena toimistona keskitymme vaikuttavaan viestintään. Kytkemme työn aina asiakkaan mitattaviin liiketoiminnan tavoitteisiin, joiden avulla viestinnän arvo tulee näkyviin. Vaikuttava viestintä lähtee asiakkaan liiketoiminnan ja toimialan syvällisestä ymmärtämisestä. Sen vuoksi olen iloinen siitä, että meidät arvioitiin mielikuvaltaan parhaaksi myös näillä osa-alueilla”, Brunnenin toimitusjohtaja Taru Nikulainen toteaa.
Nikulaisen mukaan toiminnan eettisyys on asia, joka korostuu tulevaisuudessa yhä voimakkaammin.
”Koen tärkeäksi koko alamme näkökulmasta sen, että vastuullisuus oli yksi tutkimuksen osa-alue. Eettisyys on meillä kaiken työn ytimessä ja siksi tuntui palkitsevalta, että meidät arvioitiin tässä kärkeen.”
Yritysmielikuvan lisäksi tutkimuksessa selvitettiin asiakkaiden näkemyksiä viestintä- ja markkinointiviestintätoimistojen tärkeimmistä osaamisalueista seuraavan kahden vuoden aikana. Viiden kärjessä oli sosiaalisen median ja markkinointiviestinnän, sisältömarkkinoinnin, B2B:n sekä konsultoinnin osaaminen.
*Taloustutkimuksen toteuttama viestintäalan imagotutkimus toteutettiin touko‒kesäkuussa 2021. Tutkimuksessa selvitettiin mm. viestintäalan yritysten tunnettuutta, osaamisprofiilia, yrityskuvatekijöitä sekä alan kehitysnäkymiä lähitulevaisuudessa. Vastaajina olivat eri toimialojen viestinnästä vastaavat päättäjät ja asiantuntijat. Tutkimukseen vastasi yhteensä 496 eri yrityksen edustajaa ja arvioitavana oli yhteensä 30 viestintätoimistoa. Vastaajat arvioivat yrityksiä joko oman kokemuksensa tai mielikuvansa mukaan.
Lisätietoja:
Tutkimuspäällikkö Anne Melander, puh. 050 522 236, anne.melander@taloustutkimus.fi
Toimitusjohtaja Taru Nikulainen, puh. 050 325 7347, taru.nikulainen@brunnen.fi