Ajankohtaista

Brunnenin blogi: Ydinmerkitys

Ilman ydinmerkitystä olet näkymätön

Liian harva organisaatio ja brändi on miettinyt ydinmerkitystään. Tähän perusasiaan tyssää hyväkin viestintä. Tehdään vaan asioita, mutta kukaan ei osaa enää kertoa miksi. Jos yhtään lohduttaa, niin ongelma ei ole vain meidän suomalaisten.
viestinnän mittarit

Myytit murtuvat! Klikkauksien laskemisesta oikeaan viestinnän mittaamiseen

Pari päivää sitten koulutimme viestinnän asiantuntijoita viestinnän vaikuttavuuden mittaamiseen. Alma Talentin järjestämässä valmennuksessa mursimme sitkeässä elävät myytit sekä harjoittelimme oikeanlaisten mittareiden laadintaa.
Brunnenin blogi: Vaikuttavamman viestinnän keinoja löytämässä

Meren takaa löytyi vaikuttavamman viestinnän keinoja

Palasin hiljan maailman johtavasta viestintätoimistojen konferenssista Washingtonista. PRovoke2019:n yli 350 kollegaa eri puolilta maailmaa antoivat paljon, kuten asiansa ja esiintymisen osaavat alan parhaat paneelikeskustelijat ja puhujatkin. Mitkä asiat nousivat eniten esille? Mitä tulee ottaa huomioon, jos haluaa tehdä vaikuttavaa viestintää?
Brunnenin blogi: Suhteettoman hyvää viestintää

Suhteettoman hyvää viestintää

Monessa organisaatiossa tehdään hienoja asioita, mutta niistä ei osata kertoa kenellekään. Toisissa taas tarina on totuutta ihmeellisempi. Viestinnällä voidaan tehdä paljon, mutta sen on oltava järjellisessä suhteessa itse toimintaan.
Brunnenin blogi: viestinnän kokonaiskuva

Liikaa hommia ja liian vähän tekijöitä? – ota viestinnän tilannekuva avuksi

Organisaatiot tarvitsevat viestintää enemmän kuin koskaan. Samaan aikaan kasvavat viestinnän ammattilaisten työmäärä ja kuormittuminen, mikä on vakava riski organisaation toimintakyvylle. Yhtälö ei toimi. Ratkaisun avain löytyy viestinnän tilannekuvan selvittämisestä. Selkeä tilannekuva mahdollistaa sekä entistä strategisemman ja tuloksellisemman viestinnän että viestijöiden työkuorman kohtuullistamisen.
Brunnenin blogi: Reklamaatioviestintä

Reklamaatioviestintä rakentaa tai tuhoaa maineen

Lyhyt kuvaus tapahtuneesta. Olimme varanneet huvilan tutusta paikasta, jossa olimme viettäneet aikaa lukuisina pääsiäisinä ja syyslomalla. Saavuimme paikalle pitkän ajon jälkeen, mutta kas – huvilamme pihalla olikin toinen auto. Mitä kummaa?
Brunnenin blogi: Kaikki paitsi luottamus on turhaa

Kaikki paitsi luottamus on turhaa

Työn merkityksellisyys lisää tuottavuutta ja yksilön hyvinvointia. Kokemukseni on, että luottamuksellinen työilmapiiri se niitä vasta lisääkin. Luottamuksen rakentamiseen tarvitaan avointa ja vuorovaikutteista viestintää.

Alaisesi kaipaavat rohkeusmanagementia

Elämässä on paljon asioita, joita jokainen meistä pystyisi tekemään, jos vaan uskaltaisi. Mutta kun on niin monta muttaa tekemisen edessä. Ei me voida! Voinko mä sanoa näin? Mitä jos joku huomaa? Entä jos lähtee laukalle? Jos näitä kaikkia pitää koko ajan miettiä pylly kylmänä, niin viestintä on yhtä tuskaa.
Brunnenin blogi: Ota lean avuksi viestintään

Ota lean avuksi viestintään

Työn sujuvaan etenemiseen eli virtaukseen tähtäävä lean-filosofia on kova ase myös viestinnän kehittämisessä. Hyödynnämme lean-ajattelua niin asiakkaidemme kuin oman toiminnan ja viestinnän kehittämisessä. Tänä syksynä ja talvena toimimme myös Alma Talentin kouluttajina aiheen äärellä. Olemme huomanneet, että tarve vaikuttavampaan ja vähemmän kaaosmaiseen viestintään on monessa organisaatiossa ilmeinen.

Voi ei, olen keskiharmaa asiantuntija

Paiskin hartiavoimin hommia, mutta työni ei näytä vaikuttavan kunnolla mihinkään. Lisäksi mitään sanottavaa ei tunnu olevan. Olen asiantuntija ja aivan oikeasti vain harva on kiinnostunut tekemisistäni. Fakta on sen verran kuivaa, ettei tiristäminenkään auta. Viihdearvoa ei hommassa ole. Mutta omasta mielestäni työni on erittäin kiinnostavaa ja sillä on merkitystä maailmalle. Kuulostaako kuvailu yhtään tutulta?
Brunnenin blogi: asiantuntijaviestintä

Asiantuntijaviestinnän kolme myyttiä

Millaista on hyvä asiantuntijaviestintä? Moni asiantuntija on organisaationsa kaikkein vaikuttavin viestijä, jopa alansa ajatusjohtaja.
Brunnen case: Kennelliiton vaikuttavuus

Hyvää elämää koiran kanssa: Kennelliitto vahvistaa vaikuttavuuttaan

Noin joka neljännessä suomalaiskodissa on koira. Kennelliiton tehtävänä on edistää hyvää elämää koiran kanssa. Jotta työ tämän tavoitteen eteen olisi entistä vaikuttavampaa, Kennelliitto päivitti Brunnenin johdolla viestinnän strategiset linjaukset. Samalla laadittiin mittarit viestinnän tulosten arviointiin.

Tilaa uutiskirjeemme

Kuule ensimmäisenä toimistomme kuulumiset ja pysy aallon harjalla alan trendeistä. Saat kuukausittain ajankohtaisimmat viestinnän uutiset suoraan sähköpostiisi.

Liity tilaajaksi