Ajankohtaista

Blogi: Ei pölynimurikauppaa vaan vierellä kulkemista

Ei pölynimurikauppaa vaan vierellä kulkemista

Viime tammikuussa yllätin itseni hyppäämällä organisaatioviestinnän rattaista töihin viestintätoimistoon. En ollut osannut edes ajatella, että työskentelisin jonain päivänä viestinnän palveluiden kauppatiskin toisella puolen myyden omaa asiantuntijuuttani asiakkaille. Kuluneet yhdeksän kuukautta ovat kuitenkin osoittaneet, että rohkea loikka kannatti.
Brunnenin blogi: Vaikuttavuuden mittaaminen

Muokkaa mittarisi muuttuneiden odotusten mukaisiksi

Mennyt kevät ja kesä muuttivat monia viestintäyksikön rutiineja. Vaativina aikoina saattaa tulla kiusaus oikaista ja ajatella, että tartun strategisempiin asioihin sitten joskus. Yksi tuollainen strateginen ja vielä vähän työlääksi koettu asia on viestinnän vaikuttavuuden evaluointi.
Blogi: Back to work eli odottelusta odotusten hallintaan

Back to work eli odottelusta odotusten hallintaan

Kesälomat on taputeltu ja palattu uuteen arkeen. Normaalihkosta kesästä on kypsymässä epävarma syksy. Uuden, alati muuttuvan arjen myötä viestinnän ja vuorovaikutuksen tarve onkin kasvanut. Vuorovaikutuksessa painottuu nyt jatkuva pulssilla olo, yleisöjen odotusten ymmärtäminen ja aktiivinen hallinta. Odottelun aika on ohi.
Case: Verohallinnon viestintä pyrkii koko ajan parempaan

Verohallinnon viestintä pyrkii koko ajan parempaan

Brunnen sparrasi kekseliäästä viestinnästään jo entuudestaan tunnettua Verohallintoa erään hankkeen ajan. Tuloksena syntyi uusien näkökulmien lisäksi myös arvokasta yhdessä tekemisen meininkiä.
Ajankohtaista: Viesti ketterämmin lean-periaatteilla! Seuraava valmennus syksyllä, 1.9.

Viesti ketterämmin lean-periaatteilla! Seuraava valmennus 1.9.

Viestinnän ammattilainen, kaipaavatko viestinnän tavoitteet ja kokonaiskuva kirkastamista vaikeasti ennustettavan syksyn varalle? Onko vastuullasi oleva viestintätiimi ylikuormittunut? Tai etsitkö työkaluja, joilla viestintä pysyy muuttuvien tilanteiden hermolla eikä aikaa tuhlaudu turhaan tekemiseen?

Tule tekemään vaikuttavaa viestintää!

Palaako sydämesi viestinnän strategiseen ajatteluun? Oletko terävä sisältöhai, joka työskentelee sujuvasti myös paineen alla? Jos elämänasenteesi on myönteinen, eteenpäinpyrkivä ja aito, saatamme etsiä juuri sinua!
Brunnenin blogi: Vaikuttavuuden mittaaminen

Älä kadota vaikuttavuuden mittaamista edes poikkeusaikana

Poikkeusaika on pysäyttänyt tai ainakin muuttanut viestintäyksikön monia rutiineja. Kun töitä on lapioitavaksi asti ja tarpeita koko organisaatiollinen, voi sumuverhon takana siintävä metsä olla vaikea nähdä puilta. Saattaa tulla kiusaus oikaista ja ajatella, että tartun strategisempiin asioihin sitten joskus. Yksi tuollainen strateginen ja vielä vähän työlääksi koettu asia on viestinnän vaikuttavuuden evaluointi.
Brunnen case: Onneksi on terkkari -kampanja

#Onneksionterkkari-kampanja korostaa terveydenhoitajien merkitystä

Jos jotkut, niin terveydenhoitajat tuntevat suomalaiset. He ovat oikeastaan niin lähellä auttamassa meitä, ettei heitä aina huomaa. Nämä ammattilaiset edistävät eri ikäisten terveyttä, mutta auttavat myös hädän hetkellä, kuten nyt. Laadimme vuonna 2019 Suomen Terveydenhoitajaliitolle kampanjan, joka tuo esiin sen, että #onneksionterkkari.
Blogi: Kuuleeko kukaan?

Kuuleeko kukaan?

Kun katson ulos täältä yläkerran etätoimiston ikkunasta, on maisema tyyni ja hiljainen. Vain pari lenkkeilijää ja silmiini osuva joutsenpariskunta. Samanlaisesta tyyneydestä voi tuskin kukaan puhua organisaatioissa, joissa myllerrys käy nyt kovempana kuin koskaan. Tässä melskeessä hukkuu helposti tärkein tekijä: ihminen.
Brunnen blogi: Työpaikan negatiiviset tunteet kitketään viestinnällä

Työpaikan negatiiviset tunteet kitketään viestinnällä

Tällä hetkellä yhdessäkään työpaikassa arki ei ole, kuten aiemmin. Työntekijät totuttelevat uusiin työtapoihin ja esimiehet harjaannuttavat itseään etäjohtamisessa. Yksi asia on kuitenkin läsnä koko ajan, viestintä. Tai ainakin sen pitäisi olla läsnä: hyväksi havaitut viestinnän tavat ovat tosin poikkeusoloissa hopeaa. Kullaksi ne muuttuvat, kun niitä myös käyttää ja vähän jopa yliannostelee.
Brunnen Case: Ring of Industry

Ring of Industryn tarina ansaitsi tulla kerrotuksi kansainväliselle yleisölle

Helsinki Ring of Industry on KUUMA-kuntien yhteishanke, jonka pyrkimyksenä on houkutella teollisuusyrityksiä Suomeen. Brunnen loi hankkeelle vaikuttavat tekstisisällöt, jotka ovat nyt jatkuvassa käytössä hankkeen kansainvälisessä markkinoinnissa.
Brunnenin blogi: Poikkeusviestintä

Poikkeusolot ja arvojärjestys – kuusi vinkkiä poikkeusolojen viestintään

Tämän blogin piti käsitellä viestinnän ja johtamisen suhdetta, mutta poikkeusolot saivat tärkeän asian tuntumaan tässä tilanteessa vähemmän tärkeältä. Poikkeustilanteessa arvojärjestys muuttuu. Tärkeät asiat menettävät merkitystään ja normaaliajan tavallisista asioista tuleekin merkityksellisiä.

Tilaa uutiskirjeemme

Kuule ensimmäisenä toimistomme kuulumiset ja pysy aallon harjalla alan trendeistä. Saat kuukausittain ajankohtaisimmat viestinnän uutiset suoraan sähköpostiisi.

Liity tilaajaksi