Ajankohtaista

Brunnen blogi: Työpaikan negatiiviset tunteet kitketään viestinnällä

Työpaikan negatiiviset tunteet kitketään viestinnällä

Tällä hetkellä yhdessäkään työpaikassa arki ei ole, kuten aiemmin. Työntekijät totuttelevat uusiin työtapoihin ja esimiehet harjaannuttavat itseään etäjohtamisessa. Yksi asia on kuitenkin läsnä koko ajan, viestintä. Tai ainakin sen pitäisi olla läsnä: hyväksi havaitut viestinnän tavat ovat tosin poikkeusoloissa hopeaa. Kullaksi ne muuttuvat, kun niitä myös käyttää ja vähän jopa yliannostelee.
Brunnen Case: Ring of Industry

Ring of Industryn tarina ansaitsi tulla kerrotuksi kansainväliselle yleisölle

Helsinki Ring of Industry on KUUMA-kuntien yhteishanke, jonka pyrkimyksenä on houkutella teollisuusyrityksiä Suomeen. Brunnen loi hankkeelle vaikuttavat tekstisisällöt, jotka ovat nyt jatkuvassa käytössä hankkeen kansainvälisessä markkinoinnissa.
Brunnenin blogi: Poikkeusviestintä

Poikkeusolot ja arvojärjestys – kuusi vinkkiä poikkeusolojen viestintään

Tämän blogin piti käsitellä viestinnän ja johtamisen suhdetta, mutta poikkeusolot saivat tärkeän asian tuntumaan tässä tilanteessa vähemmän tärkeältä. Poikkeustilanteessa arvojärjestys muuttuu. Tärkeät asiat menettävät merkitystään ja normaaliajan tavallisista asioista tuleekin merkityksellisiä.
Brunnenin blogi: Utelias tekee hyvää viestintää

Miten on, saisiko olla uteliaisuudella vai ilman?

Maailma on täynnä vakiintunutta tietoa ja mahdollisesti sen päälle rakentuvaa uutta tietoa. Maailma on myös täynnä tavanomaisuutta ja poikkeuksellista. Totutussa ei ole sinällään mitään vikaa, paitsi viestinnässä. Viestinnässä nimittäin tavanomaisuus ei kosketa.
Brunnenin blogi: Työ viestintätoimistossa

Oman työelämäni Sherlock Holmes

Meiltä viestintätoimistossa työskenteleviltä kysytään usein sitä, millaista päivittäinen työmme oikein onkaan. No, se on kivaa, kiinnostavaa ja mukaansatempaavaa. Välillä se on tietenkin myös kiireistä, stressaavaakin. Aivan kuten kaikki muutkin työt ovat. Työmme erikoisuus kuitenkin piilee siinä, että meillä kaikilla on näkymätön etsivän diplomi. ”Nyt on paksua”, joku jo ajattelee mielessään. Anna, kun selitän tarkemmin.
Viestintätavat

Hyvien viestintätapojen porrastreeni

Työkaverini kertoi eilen töihin tullessaan surullisen tarinan. Kampin metroaseman liukuportaita huollettiin ja kiireiset työmatkalaiset joutuivat nousemaan maan pinnalle perinteiset portaat askeltamalla. Eipä aikaakaan, kun vellova ihmismassa pysähtyi, sitten jono taas vähän liikkui, kunnes taas jämähti paikalleen. ”Syyllinen” löytyi portaiden yläpäästä: hitaasti etenevä vanhus, joka yritti jaksaa kiivetä ylös asti. Kukaan ei mennyt auttamaan – paitsi työtoverini.
Viestinnän lean

Uusi vuosi uudet kujeet – Otetaanko vähän leanimmin?

Uusi vuosi toi viestintäyksiköille uudet tavoitteet ja budjetit. Toimintasuunnitelmat on tehty, vuosikellot piirretty ja kampanjat pantu tulille. Viestintä on mallillaan. Vai hiipiikö näköpiiriin kiire ja työsuma?
Lean

Viestintä haltuun lean-periaatteilla!

Viestinnän ammattilainen, onko työsi pelkkää kiitolaukkaa? Vai painitko viikoittain kiireen ja kaaoksen välimaastossa? Onko vastuullasi oleva viestintätiimi ylikuormittunut alati kasvavan työkuorman alla? Ovatko viestinnän tavoitteet ja palvelut epäselviä tai tuntuuko, että viestintä on useammin reagoivaa kuin ennakoivaa?
Community International

Taas on aika juhlaan –Brunnen ainoana suomalaisena osaksi uutta kansainvälistä verkostoa

Euroopan vahvin viestintä- ja markkinointiviestintätoimistojen verkosto Community International on nähnyt päivänvalon ja se aloittaa toimintansa tammikuussa 2020.
Brunnenin blogi: Hyvä keskustelu

Keskustelkaa keskenänne

90-luvun uutisparodiaohjelma, Frank Pappa Show loppui usein Holle Holopaisen sanoihin ”Kosketelkaa toisianne”. Kuka muistaa? Maailma on muuttunut niistä ajoista aika paljon. Näin yli 25 vuoden jälkeen ja itsenäisyyspäivän kynnyksellä toivotus voisi olla kutakuinkin näin: ”Keskustelkaa keskenänne”.
Brunnenin blogi: Vain hyvä ja rehellinen sisältö ajaa kaiken ohi

Vain hyvä ja rehellinen sisältö ajaa kaiken ohi

Vietin kolme tiivistä päivää kansainvälisessä verkostotapaamisessamme Italiassa. Minulla oli etuoikeus käydä intensiivisiä keskusteluja 15 maan kollegan ja 25 toimiston kanssa – etelästä pohjoiseen ja lännestä itään. Suomi ja maamme tapa tähdätä avoimeen ja läpinäkyvään kommunikaatioon herätti jälleen kovasti kiinnostusta. Median vapaus ja toimittajien integriteetti sai osakseen syvää kunnioitusta ja osin jopa vähän epäuskoa.
Brunnenin blogi: Johdon esimerkki määrää organisaation viestinnän tason

Johdon esimerkki määrää organisaation viestinnän tason

Organisaatioilla pitää olla tietoa, jotta ne pysyvät hereillä ja kykenevät muuttumaan asiakkaidensa tarpeiden mukaan. Se on selvä juttu. Tietoa kuitenkin saa vain, jos pitää kanavat auki joka suuntaan. Erityisen tärkeää on huolehtia talon sisäisestä keskustelukulttuurista. Sillä: ylimmän johdon viestinnän ja avointen, tehokkaiden viestintästrategioiden on havaittu olevan ratkaisevassa asemassa työntekijöiden positiivisen sitoutumisen rakentumisessa (Welch, 2011). Ylimmän johdon pitää sitoutua viestintään, muuten sitä ei pidetä tärkeänä. Se tarkoittaa esimerkin antamista käytännön tekemisessä. Mitä isot edellä, sitä keskijohto ja asiantuntijat perässä.

Tilaa uutiskirjeemme

Kuule ensimmäisenä toimistomme kuulumiset ja pysy aallon harjalla alan trendeistä. Saat kuukausittain ajankohtaisimmat viestinnän uutiset suoraan sähköpostiisi.

Liity tilaajaksi