Ajankohtaista

Kesätyöntekijän silmin: Pysähtyminen antaa uutta vauhtia

Kun kesäloman loppu alkoi häämöttää viikko sitten, mieli alkoi jo valmistautua töihin paluuseen. Havahduin todellisuuteen kuitenkin vasta maanantaiaamuna herätyskellon piipatessa. Paluu arkeen tuntui innostavalta, sillä mieli oli virkeä ja avartunut.
Brunnenin blogi: PalkitsevA asiakassuhde on kuin hevoskuiskaus.

Konsulttiko kuiskailee?

Moni meistä on kuullut ainakin jotain hevoskuiskauksesta. Sanan merkitys jää silti useimmille hämäräksi, ja on heitäkin, joiden mielestä koko asia on täyttä humpuukia. Itse oivalsin kesälomalla, että hevoskuiskaus on ihmisen ja eläimen välinen viestinnän jaloin muoto. Siinä on paljon samaa kuin palkitsevassa asiakassuhteessa.
Brunnenin blogi: Brunnenilla kehitytään yhdessä 

Kesätyöntekijän silmin: Nyt näen viestijöiden kädenjäljen

Mikään vaikuttava viesti ei synny sattumalta, vaan takana on näkymätön ammattilaisten joukko. Tämän havainnon myötä Kesätyöntekijän silmin -blogi jää sulattelemaan oppimaansa ja palaa jälleen elokuussa.
Brunnenin blogi: Brunnen laati Perheyritysten liitolle kriisiviestintäsuunnitelman

Kriisiviestintävalmius takaa mielenrauhan Perheyritysten liitossa

Perheyritysten liiton kriisiviestintävalmius haluttiin nostaa uudelle tasolle. Liitto halusi saada laajemman näkemyksen myös siitä, mihin kannattaa varautua. Laadimme uhkaskenaarioiden pohjalta kriisiviestintäsuunnitelman, jota toimiston väki testasi ja omaksui kuumottavassa simulaatioharjoituksessa.
Hengitä syvään ja ota tilanne haltuun

Kesätyöntekijän silmin: Muutosta ilmassa

Muutto kurkisteli kulman takaa pitkään ja nyt hetki viimein koitti. Arabianrannassa toimiston valot sammuivat jo muuttoviikon alussa, joten hommia hoidettiin hämärässä. Vaikka muuttolaatikoiden pinot ympäröivät meitä, ajattelu pysyi laatikon ulkopuolella eikä hymy hyytynyt Fredan häämöttäessä horisontissa.
Lumonin viestintäkumppani Brunnen

Strategian viestinnälle vahvat pelisäännöt

Suomen johtava terassi- ja parvekelasittaja Lumon Oy on määritellyt strategiakseen merkittävän kannattavan kasvun vuoteen 2020 mennessä. Yritys on kasvanut voimakkaasti kansainvälisesti, minkä vuoksi johto ymmärsi, että strategian onnistumisen avainasia on sen aktiivinen strateginen viestintä.
Brunnenin blogissa retoriikasta: miksi vaikuttavaa puhetta voi ja kannattaa harjoitella.

Sinussakin on retoriikan mestariainesta

Vaikuttavat puheet eivät synny sattumalta, niitä harjoitellaan. Winston Churchill käytti jokaisen kirjoittamansa puheliuskan treenaamiseen puoli tuntia. Vaikka et pyrkisi Churchillin retoriikkaan, voit oppia vaikuttamaan mestarillisesti.
Brunnenin asiakasreferenssi: Soforin tekoäly

Viestinnästä voimaa tekoälyhankkeeseen: Brunnen Soforin kumppanina

Analytiikkatoimija Sofor osallistui Business Finlandin (ent. Tekes) tekoäly-hankkeeseen, jossa se yhdisti työturvallisuustiedon tekoälyyn. Hanke on ensimmäinen laatuaan Suomessa, missä tekoälyä pystytään käyttämään työkyvyn analysointiin ja ennakointiin. Tekoälyä sovellettiin Outokummussa ja Pohjoismaiden suurimmassa raakateräksen tuottajassa SSAB:ssa.

Kesätyöntekijän silmin: Viestin ydin löytyy merkityksestä

Viestinnän opiskelijana törmää usein alaa koskeviin tarkentaviin kysymyksiin, kuten mitä me oikeasti teemme. Joskus on pysähdyttävä itsekin pohtimaan, mikä minusta tulee ’isona’. Monesti vastaus on lavea kuin kotoisan pohjanmaan pellot ja asian ydin saattaa hukkua neulana heinäsuopaan. Juuri tämä pulma viekin viestinnän pääkysymysten äärelle.

Kesätyöntekijän silmin: Ajatuksiani ensimmäisistä työpäivistä

Ensimmäinen kesätyöpäivä Brunnenilla. Toimiston ovien takana minut vastaanottavat lämmin tunnelma ja kädenpuristukset, sekä kourallinen nimiä, joista osa saattaa pudota muististani heti sinne päästyään. Onnistun pitämään käteni vakaina, vaikka sisälläni kihelmöi odotus ja mielessä pyörii kysymyksiä kysymysten päälle. Olotila kuitenkin rentoutuu nopeasti.
Brunnen asiakasreferenssi Vakuutuväen liitto YdinviestiBootcamp

Vakuutusväki kiteytti olennaisen ydinviestiin

Vakuutusväen Liiton (VvL) tavoitteena oli entistä vaikuttavampi ja vuorovaikutteisempi viestintä. YdinviestiBootcamp vei vakuutusväen olennaisen äärelle ja auttoi liittoa kiteyttämään palvelulupauksensa sidosryhmilleen.
Brunnen blog Riitta Väkeväinen good news

Miksi huono uutinen on hyvä juttu?

Jokaisessa media- ja poikkeusviestintävalmennuksessa kysytään, miksi toimittajat haluavat kaivella ikäviä asioita? Vastaukseni on jalostunut vähä vähältä ja nyt se on kiteytynyt oivallukseksi: luotamme ihmisinä yhä hyvän voittoon.

Tilaa uutiskirjeemme

Kuule ensimmäisenä toimistomme kuulumiset ja pysy aallon harjalla alan trendeistä. Saat kuukausittain ajankohtaisimmat viestinnän uutiset suoraan sähköpostiisi.

Liity tilaajaksi