Ajankohtaista

Hups, nyt taisi vähän lipsahtaa!

Tämä vuosi on intensiivisen vaikuttamisen vuosi. Pistesaldon avaavat eduskuntavaalit, sitten ovat vuorossa eurovaalit, ja syksyllä pääsemme mahdollisesti maakuntavaaliuurnille. Mukaan mahtuu vielä Suomen EU-puheenjohtajakausi, joka kestää heinäkuun alusta vuoden loppuun. Puheenjohtajuus tuo jälleen EU:n piirun verran lähemmäs tavallisen ihmisen arkea.

Toivon tuojalle on tilausta

Vaalivuosi käynnistyi tasavallan presidentin toiveikkaalla runositaatilla, jonka mukaan kauneutta on, rakkautta on, iloa on. Kansalaisilla on kuitenkin huolia, joita kukaan ei ratkaise yksin. Voisiko vaalit voittaa kylvämällä kansaan toivoa ja uskoa itseensä?

Luottamusbisnestä myös jatkossa

Viestinnän ammattilaiset kautta maailman ounastelevat isoja muutoksia alalla lähivuosina. Etiikka nousee yhä tärkeämmäksi, kun viestintä painottuu omaan ja sosiaaliseen mediaan. Mutta välittääkö kukaan enää tiedon alkuperästä? 2018 Global Communications Report kertoo alan näkymistä.
Brunnenin blogi: Tunneäly löytää merkitykset

Tunneäly peittoaa tekoälyn merkitysten tasolla

Tekoäly eli AI on päivänpolttava aihe, ja kaikki me seuraamme sen ympärillä liikkuvaa keskustelua ainakin sivusilmällä. On kuitenkin eräs seikka, joka on kaikessa kohinassa jäänyt pimentoon. Tunneäly, emotional intelligence, EI.

Älä ole autokauppias!

Sorsitko sinä potentiaalisia asiakkaita, kuten huono autokauppias tiettyjä  ostajaryhmiä? Vai kuunteletko ja kohteletko jokaista tasapuolisesti? Jos kuuntelet etkä oleta, niin onneksi olkoon! Teet todennäköisesti parempaa tulosta kuin kollegasi.

Viesti mulle, ääni sulle

Sain postia kotiin. Seurakuntavaalit lähestyvät, joten vaaliuurnille olisi mentävä. Loin katseen kotiseurakunnan vaaliesitteeseen, ja hämmennyin.

Niin on kiire, ettei ajatella ehdi!

Monen organisaation viestinnässä paiskitaan hulluna hommia ja lisää lapioitavaa tulee ovista ja ikkunoista. Ei, nyt en ehdi ajatella, kun täytyy juosta seuraavaan palaveriin. Mitä, mitä? Tehdäänkö teillä SOS-viestintää?
Brunnenin blogi: Johtaminen vaatii ottamaan kantaa

Toimitusjohtaja, vaikenemisesi tulee kalliiksi

Johtajan tehtävä numero yksi on rakentaa luottamusta yritystä kohtaan. Se on jopa hitusen tärkeämpää kuin huolehtia tuotteiden tai palveluiden laadusta. Vaikeneminen tärkeistä yhteiskunnallisista asioista on pahinta, mitä johtaja voi tehdä, kertoo kansainvälinen Edelmanin luottamusraportti.
Brunnenin blogi: Yrityskulttuurin luominen

Uskollinen asiakas tuottaa parhaan elämyksen

Neljä viidestä palvelualalla toimivasta yrityksestä uskoo, että asiakkaista 80 prosenttia on niille lojaaleja. Todellisuus on kuitenkin jotain ihan muuta. Oikea lojaaliusluku on 8 %. Viestintätoimiston vetäjänä olin kuulemastani tuloksesta tyrmistynyt, vaikka luku ei kohdennukaan ainoastaan meidän alalle.
Brunnenin blogi: Kasva viestinnän valmentajaksi

Viestijä, näillä ohjeilla kasvat valmentajaksi

Vastuuta viestinnästä ei voi jättää pelkästään viestintäyksikön tehtäväksi. Mutta miten ihmeessä muu organisaatio saadaan sitoutettua viestinnän tueksi? Ei ainakaan kerjäämällä palveluksia, vaan osoittamalla liiketoiminnan kannalta relevantteja tuloksia. Ensimmäiseksi tarvitset johdon tuen, joten kulmahuoneeseen mars!
Brunnenin blogi: Eettinen viestintä

Etiikasta viestinnän uusi musta

Mainostajien Liiton tuoreen tutkimuksen mukaan 90 prosenttia suomalaisista yrityksistä on kirjannut vastuullisuuden strategiaansa. Hienoa ja odotettuakin, ovathan suomalaiset lähtökohtaisesti kuuliaisia ja nuhteettomia. Mutta miten vastuullisuus näkyy viestinnässä, ja lopulta arjen teoissa? Mielestäni aika kehnosti.
Brunnenin blogi: asiantuntemus tuo lisäarvoa

Kesätyöntekijän silmin: Asiantuntemus tuo lisäarvoa

Viimeinen viikkoni Brunnenilla on kulunut hujauksessa. Kesä viestintätoimistossa on ollut värikäs, inspiroiva ja opettavainen. Ilokseni yhteinen matka brunnenlaisten kanssa jatkuu uusissa merkeissä syksyllä. On aika katsoa tulevaan ja pohtia, mitkä ovat tärkeimmät mukaani tarttuneet opit ja ajatukset, kun suljen toimiston oven perässäni kesätyön päätteeksi perjantaina.

Tilaa uutiskirjeemme

Kuule ensimmäisenä toimistomme kuulumiset ja pysy aallon harjalla alan trendeistä. Saat kuukausittain ajankohtaisimmat viestinnän uutiset suoraan sähköpostiisi.

Liity tilaajaksi