Brunnen Communications – viestintätoimisto

Ajankohtaista

Kuvituskuva.

Vaikuttava muutosjohtaminen: älykäs muutosjohtaja ymmärtää kysyä

Muutosjohtaminen on haastava laji. Entistä vaativamman siitä tekevät nykyinen markkinatilanne, tasapainoilu etätyömaailmassa sekä jatkuva paine tehostaa toimintaa. Toistuvat muutokset ovat johtaneet siihen, että työyhteisöissä suhtaudutaan uudistuksiin varauksella. Suhtautumista on vaikea muuttaa myönteiseksi, ellei ymmärrä kysyä, mikä muutoksessa aiheuttaa huolta. Tähän blogiin on koottu kuusi syytä, miksi muutosjohtajan kannattaa kuunnella, ymmärtää ja vastata työntekijöidensä huoliin.

PRBI julkisti uuden hallituksen – Brunnenin perustaja ohjaamaan kansainvälistä kasvua

PR Boutiques Internationalin (PRBI) hallitus kaudelle 2024–2025 on valittu. Brunnen Communicationsin perustaja ja partneri Taru Nikulainen on nimetty ohjaamaan PRBI:n kansainvälistä kasvua.

Kriisi, poikkeustilanne, normaaliolot, häiriötilanne vai poikkeusolot… Onko sanoilla väliä?

Sanoilla on väliä. Jotkut käsitteet herättävät meissä voimakkaampia mielleyhtymiä kuin toiset. Mitä sinulle tulee mieleen sanasta “kriisi”? Monille meistä se merkitsee äkillistä muutosta huonompaan, kuten vakavaa onnettomuutta tai muuta traumaattista tapahtumaa. Kun organisaatiossa tapahtuu jotain normaalista poikkeavaa, olisi ehkä osuvampaa puhua “poikkeustilanteesta” kuin “kriisistä”.

Hyvää joulua ja menestystä vuoteen 2024!

Toivotamme sinulle iloista joulumieltä sekä ansaittua taukoa arkeen. Kiitos, että olemme saaneet tehdä kanssasi merkityksellistä yhteistyötä.

Brunnen verkonrakennus- ja infrapalveluita tarjoavan Elveran kumppanina merkittävässä liiketoimintakaupassa

Brunnen auttoi asiakastaan Elveraa viestinnässä, jossa Elvera Oy hankki Voimatel Oy:ltä sen sähköliiketoiminnan. Liiketoimintakaupan toteutuessa Elvera nousee alan johtavien infrapalveluiden tuottajien joukkoon Suomessa. Kauppa vaatii vielä Kilpailu- ja kuluttajaviraston hyväksynnän.

Käsitteet ja viestinnän ammattilaisen valta

Kielellä emme vain tulkitse vaan myös tuotamme maailmaa. Sen vuoksi meillä viestinnän ammattilaisilla on merkittävä rooli sekä käsitteiden määrittelyssä että kielellisten ilmaisujen valinnassa.

Viestintäalan imagotutkimus: Brunnen ykkönen eettisyydessä ja asiakkaan liiketoiminnan ymmärtämisessä

Kuulumisia uunituoreesta Viestintäalan yritysten imagotutkimuksesta (Taloustutkimus). Kun tarkastellaan strategista viestintää tekevää 30:tä verrokkiorganisaatiota, sijoittuu Brunnen ykköseksi luotettavuudessa, toiminnan eettisyydessä sekä asiakkaan liiketoiminnan ymmärtämisessä.
Brunnenille kolme voittoa Finnish Comms Awardsissa

Brunnenille kolme voittoa Finnish Comms Awardsissa

Brunnenin asiakkailleen toteuttamat viestintätyöt toivat kolme voittoa Finnish Comms Awards -kilpailun pääsarjassa. Habitan kanssa tehty yhteistyö valittiin vuoden Strategiseksi viestintäkonsultoinniksi. HSY:n ja Terrawisen kanssa ykkössija ratkesi Yritys- ja yhteisöviestintä -kategoriassa, ja OX2:n kanssa voitto tuli Viestintävalmennus ja simulaatiot -kategoriassa.  
Kuvituskuva.

Älä koskaan oleta mitään – paitsi luottamusta

Epävarma maailmantilanne on omiaan ruokkimaan sekä yksilöiden että yhteisöjen epävarmuutta. Luottamus on tunnetusti hyvin toimivan organisaation peruspilari, mutta usein oireet sen säröilystä jäävät huomaamatta. Arjessa unohtuu helposti, että luottamus elää kaikissa vuorovaikutustilanteissa ja sen vaaliminen vaatii aktiivista työtä, sekä ennen kaikkea johtamista.

Kehitä johtamisviestintääsi prosentti kerrallaan

Suomen talous taantuu, ja Suomen Pankin syyskuun väliennusteen mukaan bruttokansantuote supistuu. Monen yrityksen huolet tulevasta kasvavat ja paine kustannusten karsintaan lisääntyy. Samaan aikaan on pidettävä huolta yhteisökuvasta ja työntekijöiden sitoutumisesta. On siis aika kiinnittää katse organisaation johtamisviestintään.
Kuvituskuva: Case Joblink

Brunnen henkilöstöpalveluyritys Joblinkin kumppanina merkittävässä yrityskaupassa

Brunnen auttoi asiakastaan Joblinkiä yrityskauppaviestinnässä, jossa Joblink hankki Posti Oy:ltä Transval Myymäläpalvelut Oy:n koko osakekannan. Yrityskaupan myötä Joblink nousee kaupan alan suurten ja valtakunnallisten toimijoiden joukkoon. Yhtiö työllistää noin 3500 henkilöä, ja nyt toteutunut yrityskauppa tuo konserniin 800 henkeä lisää.
Kuvituskuva.

Viisas investoi viestintään juuri vaikeina aikoina

Hiljentyvä tai ennakoimattomasti aaltoileva markkina voi haastaa. Mutta samalla se tarjoaa tilaisuuden laittaa perusasiat kuntoon ja varmistaa, että organisaatio selviää vahvempana eteenpäin. Kun viestintä on nostettu strategiselle tasolle, organisaatiolla on paremmat edellytykset uuteen nousuun. Viestinnässä kannattaa investoida erityisesti johtamisen ja kulttuurin vahvistamiseen, sillä ne maksavat itsensä takaisin pitovoimana ja toteutettuina strategioina.

Tilaa uutiskirjeemme

Kuule ensimmäisenä toimistomme kuulumiset ja pysy aallon harjalla alan trendeistä. Saat kuukausittain ajankohtaisimmat viestinnän uutiset suoraan sähköpostiisi.

Liity tilaajaksi