Ajankohtaista

Brunnenin blogi: Eettinen viestintä

Etiikasta viestinnän uusi musta

Mainostajien Liiton tuoreen tutkimuksen mukaan 90 prosenttia suomalaisista yrityksistä on kirjannut vastuullisuuden strategiaansa. Hienoa ja odotettuakin, ovathan suomalaiset lähtökohtaisesti kuuliaisia ja nuhteettomia. Mutta miten vastuullisuus näkyy viestinnässä, ja lopulta arjen teoissa? Mielestäni aika kehnosti.
Brunnenin blogi: asiantuntemus tuo lisäarvoa

Kesätyöntekijän silmin: Asiantuntemus tuo lisäarvoa

Viimeinen viikkoni Brunnenilla on kulunut hujauksessa. Kesä viestintätoimistossa on ollut värikäs, inspiroiva ja opettavainen. Ilokseni yhteinen matka brunnenlaisten kanssa jatkuu uusissa merkeissä syksyllä. On aika katsoa tulevaan ja pohtia, mitkä ovat tärkeimmät mukaani tarttuneet opit ja ajatukset, kun suljen toimiston oven perässäni kesätyön päätteeksi perjantaina.
Brunnenin blogi: Työn merkityksellisyys

Lopetetaanko viestinnän bullshit-hommat?

Viestintäyksikkö on usein paikka, jossa työ, joka siellä kerran aloitetaan, ei hevin sieltä pois lähde. Uusia kylläkin tulee, kun ajat muuttuvat. On jos jonkinlaista tekemistä ja kaikki on yhtä tärkeää. Tästä seuraa se, että mikään ei enää ole tärkeää, eikä kukaan muista, miksi näitä asioita tehdään. Resursseja ja motivaatiota hukataan mittaamattomat määrät.

Vuosi viestintäkonsulttina – kannattaako hyppy pöydän toiselle puolen?

Tasan vuosi sitten siirryin organisaatioviestijästä konsultiksi. Vaikka päätös vaati aikaa, se oli lopulta helppo. Nyt voin sanoa, että se oli urani paras päätös. Suosittelen kaikille viestijöille ja konsulteille vähintään käyntiä toisella puolen – se opettaa paljon sekä alasta, itsestä että viestinnästä.

Kesätyöntekijän silmin: Pysähtyminen antaa uutta vauhtia

Kun kesäloman loppu alkoi häämöttää viikko sitten, mieli alkoi jo valmistautua töihin paluuseen. Havahduin todellisuuteen kuitenkin vasta maanantaiaamuna herätyskellon piipatessa. Paluu arkeen tuntui innostavalta, sillä mieli oli virkeä ja avartunut.
Brunnenin blogi: PalkitsevA asiakassuhde on kuin hevoskuiskaus.

Konsulttiko kuiskailee?

Moni meistä on kuullut ainakin jotain hevoskuiskauksesta. Sanan merkitys jää silti useimmille hämäräksi, ja on heitäkin, joiden mielestä koko asia on täyttä humpuukia. Itse oivalsin kesälomalla, että hevoskuiskaus on ihmisen ja eläimen välinen viestinnän jaloin muoto. Siinä on paljon samaa kuin palkitsevassa asiakassuhteessa.
Brunnenin blogi: Brunnenilla kehitytään yhdessä 

Kesätyöntekijän silmin: Nyt näen viestijöiden kädenjäljen

Mikään vaikuttava viesti ei synny sattumalta, vaan takana on näkymätön ammattilaisten joukko. Tämän havainnon myötä Kesätyöntekijän silmin -blogi jää sulattelemaan oppimaansa ja palaa jälleen elokuussa.
Brunnenin blogi: Brunnen laati Perheyritysten liitolle kriisiviestintäsuunnitelman

Kriisiviestintävalmius takaa mielenrauhan Perheyritysten liitossa

Perheyritysten liiton kriisiviestintävalmius haluttiin nostaa uudelle tasolle. Liitto halusi saada laajemman näkemyksen myös siitä, mihin kannattaa varautua. Laadimme uhkaskenaarioiden pohjalta kriisiviestintäsuunnitelman, jota toimiston väki testasi ja omaksui kuumottavassa simulaatioharjoituksessa.
Hengitä syvään ja ota tilanne haltuun

Kesätyöntekijän silmin: Muutosta ilmassa

Muutto kurkisteli kulman takaa pitkään ja nyt hetki viimein koitti. Arabianrannassa toimiston valot sammuivat jo muuttoviikon alussa, joten hommia hoidettiin hämärässä. Vaikka muuttolaatikoiden pinot ympäröivät meitä, ajattelu pysyi laatikon ulkopuolella eikä hymy hyytynyt Fredan häämöttäessä horisontissa.
Lumonin viestintäkumppani Brunnen

Strategian viestinnälle vahvat pelisäännöt

Suomen johtava terassi- ja parvekelasittaja Lumon Oy on määritellyt strategiakseen merkittävän kannattavan kasvun vuoteen 2020 mennessä. Yritys on kasvanut voimakkaasti kansainvälisesti, minkä vuoksi johto ymmärsi, että strategian onnistumisen avainasia on sen aktiivinen strateginen viestintä.
Brunnenin blogissa retoriikasta: miksi vaikuttavaa puhetta voi ja kannattaa harjoitella.

Sinussakin on retoriikan mestariainesta

Vaikuttavat puheet eivät synny sattumalta, niitä harjoitellaan. Winston Churchill käytti jokaisen kirjoittamansa puheliuskan treenaamiseen puoli tuntia. Vaikka et pyrkisi Churchillin retoriikkaan, voit oppia vaikuttamaan mestarillisesti.
Brunnenin asiakasreferenssi: Soforin tekoäly

Viestinnästä voimaa tekoälyhankkeeseen: Brunnen Soforin kumppanina

Analytiikkatoimija Sofor osallistui Business Finlandin (ent. Tekes) tekoäly-hankkeeseen, jossa se yhdisti työturvallisuustiedon tekoälyyn. Hanke on ensimmäinen laatuaan Suomessa, missä tekoälyä pystytään käyttämään työkyvyn analysointiin ja ennakointiin. Tekoälyä sovellettiin Outokummussa ja Pohjoismaiden suurimmassa raakateräksen tuottajassa SSAB:ssa.

Tilaa uutiskirjeemme

Kuule ensimmäisenä toimistomme kuulumiset ja pysy aallon harjalla alan trendeistä. Saat kuukausittain ajankohtaisimmat viestinnän uutiset suoraan sähköpostiisi.

Liity tilaajaksi