Ajankohtaista

Hengitä syvään ja ota tilanne haltuun

Kesätyöntekijän silmin: Muutosta ilmassa

Muutto kurkisteli kulman takaa pitkään ja nyt hetki viimein koitti. Arabianrannassa toimiston valot sammuivat jo muuttoviikon alussa, joten hommia hoidettiin hämärässä. Vaikka muuttolaatikoiden pinot ympäröivät meitä, ajattelu pysyi laatikon ulkopuolella eikä hymy hyytynyt Fredan häämöttäessä horisontissa.
Lumonin viestintäkumppani Brunnen

Strategian viestinnälle vahvat pelisäännöt

Suomen johtava terassi- ja parvekelasittaja Lumon Oy on määritellyt strategiakseen merkittävän kannattavan kasvun vuoteen 2020 mennessä. Yritys on kasvanut voimakkaasti kansainvälisesti, minkä vuoksi johto ymmärsi, että strategian onnistumisen avainasia on sen aktiivinen strateginen viestintä.
Brunnenin blogissa retoriikasta: miksi vaikuttavaa puhetta voi ja kannattaa harjoitella.

Sinussakin on retoriikan mestariainesta

Vaikuttavat puheet eivät synny sattumalta, niitä harjoitellaan. Winston Churchill käytti jokaisen kirjoittamansa puheliuskan treenaamiseen puoli tuntia. Vaikka et pyrkisi Churchillin retoriikkaan, voit oppia vaikuttamaan mestarillisesti.
Brunnenin asiakasreferenssi: Soforin tekoäly

Viestinnästä voimaa tekoälyhankkeeseen: Brunnen Soforin kumppanina

Analytiikkatoimija Sofor osallistui Business Finlandin (ent. Tekes) tekoäly-hankkeeseen, jossa se yhdisti työturvallisuustiedon tekoälyyn. Hanke on ensimmäinen laatuaan Suomessa, missä tekoälyä pystytään käyttämään työkyvyn analysointiin ja ennakointiin. Tekoälyä sovellettiin Outokummussa ja Pohjoismaiden suurimmassa raakateräksen tuottajassa SSAB:ssa.

Kesätyöntekijän silmin: Viestin ydin löytyy merkityksestä

Viestinnän opiskelijana törmää usein alaa koskeviin tarkentaviin kysymyksiin, kuten mitä me oikeasti teemme. Joskus on pysähdyttävä itsekin pohtimaan, mikä minusta tulee ’isona’. Monesti vastaus on lavea kuin kotoisan pohjanmaan pellot ja asian ydin saattaa hukkua neulana heinäsuopaan. Juuri tämä pulma viekin viestinnän pääkysymysten äärelle.

Kesätyöntekijän silmin: Ajatuksiani ensimmäisistä työpäivistä

Ensimmäinen kesätyöpäivä Brunnenilla. Toimiston ovien takana minut vastaanottavat lämmin tunnelma ja kädenpuristukset, sekä kourallinen nimiä, joista osa saattaa pudota muististani heti sinne päästyään. Onnistun pitämään käteni vakaina, vaikka sisälläni kihelmöi odotus ja mielessä pyörii kysymyksiä kysymysten päälle. Olotila kuitenkin rentoutuu nopeasti.
Brunnen asiakasreferenssi Vakuutuväen liitto YdinviestiBootcamp

Vakuutusväki kiteytti olennaisen ydinviestiin

Vakuutusväen Liiton (VvL) tavoitteena oli entistä vaikuttavampi ja vuorovaikutteisempi viestintä. YdinviestiBootcamp vei vakuutusväen olennaisen äärelle ja auttoi liittoa kiteyttämään palvelulupauksensa sidosryhmilleen.
Brunnen blog Riitta Väkeväinen good news

Miksi huono uutinen on hyvä juttu?

Jokaisessa media- ja poikkeusviestintävalmennuksessa kysytään, miksi toimittajat haluavat kaivella ikäviä asioita? Vastaukseni on jalostunut vähä vähältä ja nyt se on kiteytynyt oivallukseksi: luotamme ihmisinä yhä hyvän voittoon.
Brunnen blogi Lotta Kuvaja vastuullisuusviestintä helena-hertz-256396-unsplash

Peruskysymyksillä kohti vaikuttavampaa vastuullisuusviestintää

Onko vastuullisuudesta viestiminen jäänyt yrityksessäsi huomiotta, vai voitko taputtaa itseäsi olalle kiitoksia keräävästä vastuullisuusviestinnästä? Kumman tahansa kysymyksen kohdalla nyökyttelitkin, älä jää paikoillesi.
Brunnen blogi: Kriisiviestintää kannattaa harjoitella

Kriisiviestintää voi ja kannattaa harjoitella

Turha enää rypistellä, kun löysät on housuissa, sanotaan. Näinhän se on. Vahinko ei tule kello kaulassa eikä poikkeustilanne aina varoittele tullessaan. Siksi poikkeustilanteeseen kannattaa varautua ja kriisiviestintää harjoitella säännöllisesti.

Kolmen konstin luottojoukkotaikina

Julkinen keskustelu on näennäisen julkista. Sitä käydään yhä enemmän suljetuissa ringeissä, joihin on pääsy vain ihmisyksilöillä. Yrityksen ja organisaation ääni kuuluu entistä heikommin myös algoritmien muutosten takia. Ja siksi tarvitaan luottojoukkoja.
Brunnenin blogi: markkinoinnin automaatio

Markkinoinnin automaatio ei toimi ilman viestintäosaamista

Oletko törmännyt kysymykseen: mihin viestijöitä ja markkinoijia tarvitaan, kun automaatio hoitaa jatkossa teidän hommat?

Tilaa uutiskirjeemme

Kuule ensimmäisenä toimistomme kuulumiset ja pysy aallon harjalla alan trendeistä. Saat kuukausittain ajankohtaisimmat viestinnän uutiset suoraan sähköpostiisi.

Liity tilaajaksi