Brunnen Communications – viestintätoimisto

Ajankohtaista

Terveysteknologian kehittäjälle lisää osaajia näkyvyyden ja tunnettuuden avulla

Varian on merkittävä ohjelmistoalan toimija Suomessa. Kun Varian aloitti yhteistyönsä Brunnenin kanssa vuoden 2019 alussa, oli tavoitteena helpottaa Varianin osaajatarvetta. Noin 250 huippuammattilaisen joukkoon tarvittiin 40 uuttaa asiantuntijaa.

Miksi viestintä ei aina näy? Siksi, ettei sen kuulukaan näkyä, ja silti se vaikuttaa

Viestintää tuntuu edelleen ympäröivän jonkinasteinen salamyhkäisyys, johon liitetään helposti siihen kuulumattomia sanoja. Yksi niistä on kampanja, joka heti ilmoille kajahtaessaan ohjaa kuulijan ajatukset väärään suuntaan. Ja nyt puhun nimenomaan strategisesta viestinnästä, jonka tunnistaa yhdestä asiasta. Se ei näy, eikä se kuulu – mutta se vaikuttaa.

Rakennuttajatoimisto HTJ:n viestintään ryhtiliike

HTJ on yksi Suomen johtavista rakennuttajatoimistoista, joka tarvitsi viestintämuskeleita yrityskuvansa ja työnantajakuvansa vahvistamiseen. Brunnen valikoitui HTJ:n kumppaniksi vahvan rakennetun ympäristön ymmärryksensä ansiosta.

Lean-johtaminen ja viestintä -blogisarja. Osa 2: Työn virtauksen viholliset

BLOGISARJA OSA 2/4, Blogisarjassa avataan lean-johtamisen ja viestinnän yhteyttä sekä lean-filosofian käsitettä, tavoitetta ja periaatteita. Sarja tarjoaa yleistajuista ja konkreettista tietoa siitä, mistä lean-johtamisessa on kyse ja miten sitä voi konkreettisesti hyödyntää viestinnässä. Tässä osassa keskitymme työn virtauksen pahimpiin vihollisiin.
Sidosryhmälähtöinen hankeviestintä toi hallittavuutta tuulivoimahankkeisiin

Sidosryhmälähtöinen hankeviestintä toi hallittavuutta tuulivoimahankkeisiin

Euroopan suurin maatuulivoimarakentaja ja Pohjoismaiden johtava uusiutuvan energian yhtiö OX2 valitsi kumppanikseen Brunnenin luomaan hankkeilleen optimaaliset onnistumisedellytykset. Infrahankkeiden ytimeen valjastettiin strateginen viestintä ja sidosryhmien odotusten hallinta.
Rakennushankkeen onnistumisen ratkaisee sidosryhmiä kuunteleva viestintä

Rakennushankkeen onnistumisen ratkaisee sidosryhmiä kuunteleva viestintä

Kaikkihan ovat otsikostani samaa mieltä. Mutta mitä sidosryhmiä kuunteleva viestintä oikeasti tarkoittaa? Onko se esimerkiksi sellaista, jossa kaupunginosaa tai tuulivoimapuistoa rakentava yritys järjestää kuntalaistapaamisia ja julkaisee tiedotteita ja somepäivityksiä aina silloin kun se itse parhaakseen näkee? Ei pelkästään.
Case: Uuden strategian rinnalle entistä vaikuttavampaa viestintää

OAJ:n uuden strategian rinnalle entistä vaikuttavampaa viestintää

Akavan suurin etujärjestö OAJ halusi rinnalleen kumppanin rakentamaan viestinnästään entistä vaikuttavampaa ja mitattavampaa.
Brunnen blogi: Sisainen viestinta

Paluu perusasioiden eli ihmisviestinnän äärelle

Siirryin Brunnenille joulukuussa 2020 suoraan kriisiyhtiön viestinnästä. Maaliskuun 2020 poikkeusolojen julistamisen jälkeen johtoryhmämme kokoontui teamsiin ja lähti hetkessä luomaan historiaa: ajamaan tilapäisesti alas maanlaajuista toimintaa. Sisäisellä viestinnällä oli valtava rooli tilanteen johtamisessa. Kyse oli - ja on koko pandemian ajan - peloista, perheistä, omista työpaikoista ja motivaatiosta. Onnistumisessa on kyse ihmisviestinnästä.
Case: Määrätietoinen työ siivitti Urbaserin tavoitteisiin

Määrätietoinen viestintä siivitti Urbaserin tavoitteisiin

Ympäristönhuoltoyritys Urbaser Oy:n ja Brunnenin yhteinen taival alkoi parisen vuotta sitten. Vahva viestinnän strateginen kumppanuus sekä pitkäjänteinen brändi- ja tunnettuustyö ovat auttaneet Urbaseria liikevaihtotavoitteiden saavuttamisessa.
Lean-johtaminen ja lean-viestintä -blogisarja 1/3

Lean-johtaminen ja viestintä -blogisarja. Osa 1: Mistä on kyse?

BLOGISARJA OSA 1/4, Tässä blogisarjassa avataan lean-johtamisen ja viestinnän yhteyttä sekä lean-filosofian käsitettä, tavoitetta ja periaatteita. Blogisarja tarjoaa yleistajuista ja konkreettista tietoa siitä, mistä lean-johtamisessa on kyse ja miten sitä voi hyödyntää viestinnässä. Sarjan ensimmäisessä blogissa pureudutaan siihen, mitä lean on, mitä sillä tavoitellaan ja miksi lean-johtamista kannattaa hyödyntää viestinnän johtamisessa.
Brunnen Communications Oy PRBI-barometri: viestinnän vaikuttavuuden vaatimukset kasvavat

PRBI-barometri: viestinnän vaikuttavuuden vaatimukset kasvavat

Tuoreen PRBI-barometrin mukaan viestinnältä vaaditaan todennettua vaikuttavuutta yhä enemmän. Viestintätoimisto Brunnen Communicationsin kansainvälisessä viestintätoimistojen verkostossa PR Boutiques Internationalissa lanseeraaman selvityksen mukaan viestinnän vaikuttavuuden mittaamisen merkitys on maailmalla kasvanut. Sen uskotaan näkyvän yritysten viestintäbudjeteissa pienellä viiveellä. Puolet kyselyyn vastanneista viestintätoimistoista arvioi, että viestintäpalvelujen kysyntä lisääntyy vuonna 2021. Puolet vastaajista näkee, että viestintäbudjetit pysyvän ennallaan.
Blogi: Puhuminen on hopeaa, ymmärtäminen platinaa

Puhuminen on hopeaa, ymmärtäminen platinaa

Etäpalaverit. Odotan puheenvuoroani, tulee mikrotauko ja isken oman ajatukseni linjoille. Ja puhun vahingossa toisen kollegani päälle. Tuttu juttu sinullekin? Etäkokouksessa ryhmän sanattoman viestinnän tulkinta on välillä mahdotonta. Samoin teknisten viiveiden huomioiminen. Jos olisimme olleet samassa tilassa, tilannetta ei olisi todennäköisesti tapahtunut.

Tilaa uutiskirjeemme

Kuule ensimmäisenä toimistomme kuulumiset ja pysy aallon harjalla alan trendeistä. Saat kuukausittain ajankohtaisimmat viestinnän uutiset suoraan sähköpostiisi.

Liity tilaajaksi