Brunnen Communications – viestintätoimisto

Ajankohtaista

Impact management

Nyt kysytään vaikuttamisenhallintaa

Eurooppa on vakavimmassa asennossa vuosikymmeniin. Laajalle säteilevä, anteeksiantamaton hyökkäys länsimaisia arvoja ja kansainvälistä oikeutta vastaan näkyy myös viestinnän asiantuntijan pöydällä – suoraan, mutta monelle myös epäsuoraan.

Kuntalaiset Suomen ensimmäisissä aluevaaleissa tavoittaa ydinviesti

Suomen historian ensimmäiset aluevaalit tammikuussa 2022 haastoivat kuntien ja uusien hyvinvointialueiden viestintää syksyllä 2021. Brunnen auttoi Satakunnan hyvinvointialuetta viestimään vaalien merkityksestä ja houkuttelemaan kuntalaisia äänestämään.

Whistleblowing tuli ja nosti viestinnän kaiken kärkeen

EU:sta vuoden alussa Suomeenkin rantautunut whistleblowing-direktiivi toi viestinnän polttopisteeseen. Kyseessä ei ole pelkkä harmillinen ylimääräinen velvoite, joka on pistetty johdon ja hallituksen riesaksi. Parhaimmillaan tuo suojattu, yli 50 hengen organisaatioille tarkoitettu eettinen ilmoituskanava luo kestävää ja uudistavaa johtamisen ja viestinnän kulttuuria.

Maalittamisen uhka saa pelottaa, mutta ei vaientaa

Somekriisi? Trollit? Vihapuhe? Verkkohäirintä ja maalittaminen? Mitä tunteita edellä olevat sanat sinussa herättävät? Jännitystä, epävarmuutta, jopa pelkoa – ehkä etukäteen suunniteltu somepostaus jää kokonaan julkaisematta. Mutta juuri tähänhän verkkohäiritsijä tähtää: aiheutetaan epäjärjestystä ja epävarmuutta niin, että faktoilla perusteltu sanoma painetaan unholaan. Tällainen ketju on vakava uhka koko demokratiallemme, joka perustuu sananvapauteen ja todennettuun tietoon. Sen vuoksi voisin jopa väittää, että asiantuntijan ääntä tarvitaan nyt viestinnässä enemmän kuin koskaan.

Kovat kasvutavoitteet näkyviksi mediaviestinnällä

Insinööritalo Rejlers kaipasi osaavaa mediavaikuttamisen kumppania tukemaan yrityksen kunnianhimoista tavoitetta. Me autoimme heitä purevan viestin muotoilemisessa sekä keskeisten mediayhteyksien luomisessa.

PRBI-barometri: vuosi 2022 keskittyy strategiseen viestintään

Viestintätoimistoilta kysytään nyt eniten strategisen viestinnän osaamista, mediavaikuttamista sekä poikkeusviestinnän taitoja. Tulokset käyvät ilmi vuosittaisesta PRBI-barometrista, joka selvittää yli 40 maan viestintätoimistojen näkemyksen viestintäpalveluiden kysynnän muutoksista ja painopisteistä. Maantieteellisestä sijainnistaan riippumatta suurin osa (67 %) toimistoista uskoo, että niiden tarjoamia viestintäpalveluita kysytään hieman enemmän kuin vuonna 2021. Asiakkaiden viestintäbudjetit pysyvät vastaajien mukaan joko ennallaan tai nousevat hieman.

Brunnenille kaksi kultaa Suomen merkittävimmässä viestintäkilpailussa Finnish Comms Awardsissa

Nyt on mittelöt mitelty, ja vieläpä huippuonnistuneesti! Kaksi asiakastyötämme palkittiin vuoden 2021 parhaina viestintätöinä. Korkeatasoinen ja laaja tuomaristo (36 jäsentä) arvioi ei vain viestinnän suunnittelun laatua, vaan eritoten asiakkaan kanssa tehtyä yhteistyötä. Olennaista ei ole se, kuka teki, vaan että yhdessä tehtiin. Ja me tehtiin!

Tulen ja jään laji – mediaviestintään liittyy aina tietty epävarmuus

Journalistin kumppanina työskentelevältä viestinnän ammattilaiselta vaaditaan paljon. Tarkka ymmärrys median lukijoista tai seuraajista on vasta alkua. Todellisen viestinnän ammattilaisen tunnistaa siitä, että hänellä on pistämätön taju journalistin tavasta taustoittaa tai uutisoida. Sekä ehdoton keskinäinen kunnioitus mediakumppanin kanssa.

Brunnenilta kaikki neljä asiakastyötä finaaliin ennätyksellisen kovatasoisessa Finnish Comms Awards -kilpailussa

Riemukkaita uutisia! Meidät on yhdessä asiakkaidemme KUUMA-seudun, OX2 Suomen, Kennelliiton ja Ähtäri Zoon kanssa valittu Finnish Comms Awards -kilpailun shortlistille kuudessa kategoriassa. Tänä vuonna finaaliin pääsy oli erityisen hieno saavutus, sillä ennätykselliset 132 kisatyötä mittelöivät paikasta kisan parhaimmistossa.

Mikä on ydinviestisi?

Aivomme hyötyvät pienistä tauoista, joten leikitään hetki arvausleikkiä! Mikä on ytimekäs, helppo muistaa ja kertoo organisaatiosi merkityksen? Sen tulisi myös olla kaikkien kollegojesi mielissä. Mikä se on? Ydinviesti!

Anni Ruotsalainen viestintäkonsultiksi Brunneniin

KTM Anni Ruotsalainen on nimitetty viestintäkonsultiksi Brunnen Communicationsiin. Hän siirtyi Brunnenin joukkoihin syyskuun alussa hasan & partnersilta viestintäkonsultin tehtävistä. Ruotsalainen tuo mukanaan mediatyön ja rakennetun ympäristön toimialaosaamista.

Kampanjasta viestinnän syvään päähän

Viikko sitten keskustelin erään toimitusjohtajan kanssa siitä, voiko viestinnällä saada aikaan vaikutusta vai vaikuttavuutta. Hän vannoi vaikutuksen nimeen, mutta kokemuksesta tiedän, että taiten johdettu strateginen viestintä luo ympärilleen vaikuttavuutta.

Tilaa uutiskirjeemme

Kuule ensimmäisenä toimistomme kuulumiset ja pysy aallon harjalla alan trendeistä. Saat kuukausittain ajankohtaisimmat viestinnän uutiset suoraan sähköpostiisi.

Liity tilaajaksi