Brunnen Communications – viestintätoimisto

Ajankohtaista

Liiketoiminta ja viestintä

Liiketoiminta ja viestintä – yhteyden vahvistaminen takaa paremman tuloksen ja tarkemman suunnan

Millainen on liiketoiminnan ja viestinnän suhde sinun organisaatiossasi? Osaako johto hyödyntää viestintää liiketoiminnan tukena? Onko viestinnän koko potentiaali valjastettu yhteisen vision saavuttamiseksi vai meneekö arki toimeksiantojen toteuttamiseen? Alla ajatuksia siitä, miksi liiketoiminnan ja viestinnän suhdetta kannattaa vahvistaa ja miten se onnistuu.

Tutkittu tieto ja strateginen ajattelu luovat parhaan pohjan viestinnän kehittämiselle

Haastattelimme uutta johtavaa viestintäkonsulttiamme Anne Laajalahtea kuuden kysymyksen kera.

Viestintätieteiden dosentti, FT Anne Laajalahti vahvistamaan Brunnenin strategisen viestinnän palveluita

Viestintätieteiden dosentti, FT Anne Laajalahti aloittaa johtavana konsulttina viestintätoimisto Brunnenissa 1. huhtikuuta alkaen. Laajalahti tuo mukanaan mittavan viestintävalmennusosaamisen, sillä hän siirtyy uuteen tehtäväänsä Inforin koulutus- ja kehittämisjohtajan tehtävistä. Imagoltaan Suomen parhaaksi arvioitu (Taloustutkimus 2021) Brunnen Communications on strateginen viestintätoimisto, jonka asiakkaat edustavat etenkin rakennettua ympäristöä, teknologiaa sekä julkista ja kolmatta sektoria.
työyhteisöviestintä

Työyhteisöviestintä on arjessa organisaatioiden Clark Kent – ja Teräsmies kun alkaa tapahtua

Mullistuksen mainingit heiluttavat jälleen organisaatioita. Venäjän kauhistuttava, mieletön hyökkäyssota ja siitä juontuvat geopoliittiset tapahtumaketjut ravistelevat jollain tavalla lähes jokaista työpaikkaa. Osassa mainingit näkyvät järkyttyneinä ja jopa lamaantuneina työntekijöinä, osassa koko liiketoimintaa järisyttävinä muutoksina. Jotkut yritykset keskeyttävät suuria operaatioitaan tai vetävät pois kokonaisia toimintojaan. Silti ja yhtä kaikki, johdon on näytettävä suunta ja varmistettava toiminnan jatkuminen, vaikka henkilöstön tunteet olisivat kuinka pinnassa.
Impact management

Nyt kysytään vaikuttamisenhallintaa

Eurooppa on vakavimmassa asennossa vuosikymmeniin. Laajalle säteilevä, anteeksiantamaton hyökkäys länsimaisia arvoja ja kansainvälistä oikeutta vastaan näkyy myös viestinnän asiantuntijan pöydällä – suoraan, mutta monelle myös epäsuoraan.

Ydinviesti tavoittaa kuntalaiset Suomen ensimmäisissä aluevaaleissa

Suomen historian ensimmäiset aluevaalit tammikuussa 2022 haastoivat kuntien ja uusien hyvinvointialueiden viestintää syksyllä 2021. Brunnen auttoi Satakunnan hyvinvointialuetta viestimään vaalien merkityksestä ja houkuttelemaan kuntalaisia äänestämään.

Whistleblowing tuli ja nosti viestinnän kaiken kärkeen

EU:sta vuoden alussa Suomeenkin rantautunut whistleblowing-direktiivi toi viestinnän polttopisteeseen. Kyseessä ei ole pelkkä harmillinen ylimääräinen velvoite, joka on pistetty johdon ja hallituksen riesaksi. Parhaimmillaan tuo suojattu, yli 50 hengen organisaatioille tarkoitettu eettinen ilmoituskanava luo kestävää ja uudistavaa johtamisen ja viestinnän kulttuuria.

Maalittamisen uhka saa pelottaa, mutta ei vaientaa

Somekriisi? Trollit? Vihapuhe? Verkkohäirintä ja maalittaminen? Mitä tunteita edellä olevat sanat sinussa herättävät? Jännitystä, epävarmuutta, jopa pelkoa – ehkä etukäteen suunniteltu somepostaus jää kokonaan julkaisematta. Mutta juuri tähänhän verkkohäiritsijä tähtää: aiheutetaan epäjärjestystä ja epävarmuutta niin, että faktoilla perusteltu sanoma painetaan unholaan. Tällainen ketju on vakava uhka koko demokratiallemme, joka perustuu sananvapauteen ja todennettuun tietoon. Sen vuoksi voisin jopa väittää, että asiantuntijan ääntä tarvitaan nyt viestinnässä enemmän kuin koskaan.

Kovat kasvutavoitteet näkyviksi mediaviestinnällä

Insinööritalo Rejlers kaipasi osaavaa mediavaikuttamisen kumppania tukemaan yrityksen kunnianhimoista tavoitetta. Me autoimme heitä purevan viestin muotoilemisessa sekä keskeisten mediayhteyksien luomisessa.

PRBI-barometri: vuosi 2022 keskittyy strategiseen viestintään

Viestintätoimistoilta kysytään nyt eniten strategisen viestinnän osaamista, mediavaikuttamista sekä poikkeusviestinnän taitoja. Tulokset käyvät ilmi vuosittaisesta PRBI-barometrista, joka selvittää yli 40 maan viestintätoimistojen näkemyksen viestintäpalveluiden kysynnän muutoksista ja painopisteistä. Maantieteellisestä sijainnistaan riippumatta suurin osa (67 %) toimistoista uskoo, että niiden tarjoamia viestintäpalveluita kysytään hieman enemmän kuin vuonna 2021. Asiakkaiden viestintäbudjetit pysyvät vastaajien mukaan joko ennallaan tai nousevat hieman.

Tule tekemään kanssamme vaikuttavaa viestintää!

Oletko strateginen viestijä ja elämänasenteesi on rehti, myönteinen ja itseäsi haastava? Laadit teräviä sisältöjä ja työskentelet sujuvasti myös paineen alla? Kenties se olet juuri sinä, jota etsimme tiimin vahvistukseksi Brunneniin!

Brunnenille kaksi kultaa Suomen merkittävimmässä viestintäkilpailussa Finnish Comms Awardsissa

Nyt on mittelöt mitelty, ja vieläpä huippuonnistuneesti! Kaksi asiakastyötämme palkittiin vuoden 2021 parhaina viestintätöinä. Korkeatasoinen ja laaja tuomaristo (36 jäsentä) arvioi ei vain viestinnän suunnittelun laatua, vaan eritoten asiakkaan kanssa tehtyä yhteistyötä. Olennaista ei ole se, kuka teki, vaan että yhdessä tehtiin. Ja me tehtiin!

Tilaa uutiskirjeemme

Kuule ensimmäisenä toimistomme kuulumiset ja pysy aallon harjalla alan trendeistä. Saat kuukausittain ajankohtaisimmat viestinnän uutiset suoraan sähköpostiisi.

Liity tilaajaksi