Brunnen Communications – viestintätoimisto

Ajankohtaista

Brunnen verkonrakennus- ja infrapalveluita tarjoavan Elveran kumppanina merkittävässä liiketoimintakaupassa

Brunnen auttoi asiakastaan Elveraa viestinnässä, jossa Elvera Oy hankki Voimatel Oy:ltä sen sähköliiketoiminnan. Liiketoimintakaupan toteutuessa Elvera nousee alan johtavien infrapalveluiden tuottajien joukkoon Suomessa. Kauppa vaatii vielä Kilpailu- ja kuluttajaviraston hyväksynnän.

Käsitteet ja viestinnän ammattilaisen valta

Kielellä emme vain tulkitse vaan myös tuotamme maailmaa. Sen vuoksi meillä viestinnän ammattilaisilla on merkittävä rooli sekä käsitteiden määrittelyssä että kielellisten ilmaisujen valinnassa.

Viestintäalan imagotutkimus: Brunnen ykkönen eettisyydessä ja asiakkaan liiketoiminnan ymmärtämisessä

Kuulumisia uunituoreesta Viestintäalan yritysten imagotutkimuksesta (Taloustutkimus). Kun tarkastellaan strategista viestintää tekevää 30:tä verrokkiorganisaatiota, sijoittuu Brunnen ykköseksi luotettavuudessa, toiminnan eettisyydessä sekä asiakkaan liiketoiminnan ymmärtämisessä.
Brunnenille kolme voittoa Finnish Comms Awardsissa

Brunnenille kolme voittoa Finnish Comms Awardsissa

Brunnenin asiakkailleen toteuttamat viestintätyöt toivat kolme voittoa Finnish Comms Awards -kilpailun pääsarjassa. Habitan kanssa tehty yhteistyö valittiin vuoden Strategiseksi viestintäkonsultoinniksi. HSY:n ja Terrawisen kanssa ykkössija ratkesi Yritys- ja yhteisöviestintä -kategoriassa, ja OX2:n kanssa voitto tuli Viestintävalmennus ja simulaatiot -kategoriassa.  
Kuvituskuva.

Älä koskaan oleta mitään – paitsi luottamusta

Epävarma maailmantilanne on omiaan ruokkimaan sekä yksilöiden että yhteisöjen epävarmuutta. Luottamus on tunnetusti hyvin toimivan organisaation peruspilari, mutta usein oireet sen säröilystä jäävät huomaamatta. Arjessa unohtuu helposti, että luottamus elää kaikissa vuorovaikutustilanteissa ja sen vaaliminen vaatii aktiivista työtä, sekä ennen kaikkea johtamista.

Kehitä johtamisviestintääsi prosentti kerrallaan

Suomen talous taantuu, ja Suomen Pankin syyskuun väliennusteen mukaan bruttokansantuote supistuu. Monen yrityksen huolet tulevasta kasvavat ja paine kustannusten karsintaan lisääntyy. Samaan aikaan on pidettävä huolta yhteisökuvasta ja työntekijöiden sitoutumisesta. On siis aika kiinnittää katse organisaation johtamisviestintään.
Kuvituskuva: Case Joblink

Brunnen henkilöstöpalveluyritys Joblinkin kumppanina merkittävässä yrityskaupassa

Brunnen auttoi asiakastaan Joblinkiä yrityskauppaviestinnässä, jossa Joblink hankki Posti Oy:ltä Transval Myymäläpalvelut Oy:n koko osakekannan. Yrityskaupan myötä Joblink nousee kaupan alan suurten ja valtakunnallisten toimijoiden joukkoon. Yhtiö työllistää noin 3500 henkilöä, ja nyt toteutunut yrityskauppa tuo konserniin 800 henkeä lisää.
Kuvituskuva.

Viisas investoi viestintään juuri vaikeina aikoina

Hiljentyvä tai ennakoimattomasti aaltoileva markkina voi haastaa. Mutta samalla se tarjoaa tilaisuuden laittaa perusasiat kuntoon ja varmistaa, että organisaatio selviää vahvempana eteenpäin. Kun viestintä on nostettu strategiselle tasolle, organisaatiolla on paremmat edellytykset uuteen nousuun. Viestinnässä kannattaa investoida erityisesti johtamisen ja kulttuurin vahvistamiseen, sillä ne maksavat itsensä takaisin pitovoimana ja toteutettuina strategioina.
kuvituskuva

Iloista kesää! Tutustu loma-aikoihimme

Kesälomat ovat edessä ja me brunnenilaiset katoamme pyöräilemään, purjehtimaan, patikoimaan, mökkeilemään, marjastamaan ja ratsastamaan – ja vain olemaan.
Kuvituskuva.

Asiakastyytyväisyyskyselymme 2023: yhteiskunnallinen ymmärrys ja inhimillisyys saavat erityisen kiitoksen

Asiakkaamme kertovat, että olemme osaavia ja näkemyksellisiä, mutta inhimillisiä. ”Ihanat, osaavat, inhimilliset ja tehokkaat tekijät. Näkemyksellinen ja vastuullinen poppoo”, kuului palaute, josta olemme erittäin kiitollisia. Mahtavaa, että arvomme ovat välittyneet ulospäin.
Kuvituskuva

PRBI-barometri: kuluva vuosi 2023 nostaa odotuksia viestinnän eettisyydestä

Vuoden 2022 vakavien käännekohtien – Venäjän hyökkäyssodan, energiakriisin, epävarmojen talousnäkymien – vaikutukset tuntuvat edelleen ympäri maailman. Ne heijastuvat myös viestintätoimistojen globaaliin toimintaympäristöön ja asiakasorganisaatioiden viestintätarpeisiin. Vuonna 2023 erityisesti mediasuhteille, strategiselle osaamiselle ja sisällöntuotannolle on kysyntää.
Kuvituskuva

Vaikuttavuutta Karvin viestintään viestinnän strategisia linjauksia syventämällä

Kansallinen koulutuksen arviointikeskus Karvi vahvensi alkuvuonna 2023 viestinnän strategisia linjauksiaan. Yhteistyössä Brunnenin kanssa linjauksiin lisättiin viestinnän vaikuttavuuden mittarit sekä viestinnän kriittiset menestystekijät. Samassa yhteydessä syvennettiin Karvin sidosryhmäanalyysia ja määriteltiin Karvin äänensävy.

Tilaa uutiskirjeemme

Kuule ensimmäisenä toimistomme kuulumiset ja pysy aallon harjalla alan trendeistä. Saat kuukausittain ajankohtaisimmat viestinnän uutiset suoraan sähköpostiisi.

Liity tilaajaksi