Ajankohtaista

Niin on kiire, ettei ajatella ehdi!

Monen organisaation viestinnässä paiskitaan hulluna hommia ja lisää lapioitavaa tulee ovista ja ikkunoista. Ei, nyt en ehdi ajatella, kun täytyy juosta seuraavaan palaveriin. Mitä, mitä? Tehdäänkö teillä SOS-viestintää?
Brunnenin blogi: Johtaminen vaatii ottamaan kantaa

Toimitusjohtaja, vaikenemisesi tulee kalliiksi

Johtajan tehtävä numero yksi on rakentaa luottamusta yritystä kohtaan. Se on jopa hitusen tärkeämpää kuin huolehtia tuotteiden tai palveluiden laadusta. Vaikeneminen tärkeistä yhteiskunnallisista asioista on pahinta, mitä johtaja voi tehdä, kertoo kansainvälinen Edelmanin luottamusraportti.
Brunnenin blogi: Yrityskulttuurin luominen

Uskollinen asiakas tuottaa parhaan elämyksen

Neljä viidestä palvelualalla toimivasta yrityksestä uskoo, että asiakkaista 80 prosenttia on niille lojaaleja. Todellisuus on kuitenkin jotain ihan muuta. Oikea lojaaliusluku on 8 %. Viestintätoimiston vetäjänä olin kuulemastani tuloksesta tyrmistynyt, vaikka luku ei kohdennukaan ainoastaan meidän alalle.
Brunnenin blogi: Kasva viestinnän valmentajaksi

Viestijä, näillä ohjeilla kasvat valmentajaksi

Vastuuta viestinnästä ei voi jättää pelkästään viestintäyksikön tehtäväksi. Mutta miten ihmeessä muu organisaatio saadaan sitoutettua viestinnän tueksi? Ei ainakaan kerjäämällä palveluksia, vaan osoittamalla liiketoiminnan kannalta relevantteja tuloksia. Ensimmäiseksi tarvitset johdon tuen, joten kulmahuoneeseen mars!
Brunnenin blogi: Eettinen viestintä

Etiikasta viestinnän uusi musta

Mainostajien Liiton tuoreen tutkimuksen mukaan 90 prosenttia suomalaisista yrityksistä on kirjannut vastuullisuuden strategiaansa. Hienoa ja odotettuakin, ovathan suomalaiset lähtökohtaisesti kuuliaisia ja nuhteettomia. Mutta miten vastuullisuus näkyy viestinnässä, ja lopulta arjen teoissa? Mielestäni aika kehnosti.
Brunnenin blogi: asiantuntemus tuo lisäarvoa

Kesätyöntekijän silmin: Asiantuntemus tuo lisäarvoa

Viimeinen viikkoni Brunnenilla on kulunut hujauksessa. Kesä viestintätoimistossa on ollut värikäs, inspiroiva ja opettavainen. Ilokseni yhteinen matka brunnenlaisten kanssa jatkuu uusissa merkeissä syksyllä. On aika katsoa tulevaan ja pohtia, mitkä ovat tärkeimmät mukaani tarttuneet opit ja ajatukset, kun suljen toimiston oven perässäni kesätyön päätteeksi perjantaina.
Brunnenin blogi: Työn merkityksellisyys

Lopetetaanko viestinnän bullshit-hommat?

Viestintäyksikkö on usein paikka, jossa työ, joka siellä kerran aloitetaan, ei hevin sieltä pois lähde. Uusia kylläkin tulee, kun ajat muuttuvat. On jos jonkinlaista tekemistä ja kaikki on yhtä tärkeää. Tästä seuraa se, että mikään ei enää ole tärkeää, eikä kukaan muista, miksi näitä asioita tehdään. Resursseja ja motivaatiota hukataan mittaamattomat määrät.

Vuosi viestintäkonsulttina – kannattaako hyppy pöydän toiselle puolen?

Tasan vuosi sitten siirryin organisaatioviestijästä konsultiksi. Vaikka päätös vaati aikaa, se oli lopulta helppo. Nyt voin sanoa, että se oli urani paras päätös. Suosittelen kaikille viestijöille ja konsulteille vähintään käyntiä toisella puolen – se opettaa paljon sekä alasta, itsestä että viestinnästä.

Kesätyöntekijän silmin: Pysähtyminen antaa uutta vauhtia

Kun kesäloman loppu alkoi häämöttää viikko sitten, mieli alkoi jo valmistautua töihin paluuseen. Havahduin todellisuuteen kuitenkin vasta maanantaiaamuna herätyskellon piipatessa. Paluu arkeen tuntui innostavalta, sillä mieli oli virkeä ja avartunut.
Brunnenin blogi: PalkitsevA asiakassuhde on kuin hevoskuiskaus.

Konsulttiko kuiskailee?

Moni meistä on kuullut ainakin jotain hevoskuiskauksesta. Sanan merkitys jää silti useimmille hämäräksi, ja on heitäkin, joiden mielestä koko asia on täyttä humpuukia. Itse oivalsin kesälomalla, että hevoskuiskaus on ihmisen ja eläimen välinen viestinnän jaloin muoto. Siinä on paljon samaa kuin palkitsevassa asiakassuhteessa.
Brunnenin blogi: Brunnenilla kehitytään yhdessä 

Kesätyöntekijän silmin: Nyt näen viestijöiden kädenjäljen

Mikään vaikuttava viesti ei synny sattumalta, vaan takana on näkymätön ammattilaisten joukko. Tämän havainnon myötä Kesätyöntekijän silmin -blogi jää sulattelemaan oppimaansa ja palaa jälleen elokuussa.
Brunnenin blogi: Brunnen laati Perheyritysten liitolle kriisiviestintäsuunnitelman

Kriisiviestintävalmius takaa mielenrauhan Perheyritysten liitossa

Perheyritysten liiton kriisiviestintävalmius haluttiin nostaa uudelle tasolle. Liitto halusi saada laajemman näkemyksen myös siitä, mihin kannattaa varautua. Laadimme uhkaskenaarioiden pohjalta kriisiviestintäsuunnitelman, jota toimiston väki testasi ja omaksui kuumottavassa simulaatioharjoituksessa.

Tilaa uutiskirjeemme

Kuule ensimmäisenä toimistomme kuulumiset ja pysy aallon harjalla alan trendeistä. Saat kuukausittain ajankohtaisimmat viestinnän uutiset suoraan sähköpostiisi.

Liity tilaajaksi