Brunnen Communications – viestintätoimisto

Ajankohtaista

Finnish Comms Awards 2024 -kilpailun päätuomariksi Taru Nikulainen, Brunnen Communications -viestintätoimistosta

Suomen suurin ja arvostetuin viestintäkilpailu Finnish Comms Awards järjestetään jälleen syksyllä 2024 – nyt jo 13. kerran. Finnish Comms Awards -kilpailu jakaa tunnustusta viestintätoimiston ja asiakkaan väliselle laadukkaalle ja pitkäjänteiselle yhteistyölle. Kilpailussa nostetaan esiin viestintätoimistojen kanssa tehtävän työn erityisyyttä sekä vuorovaikutuksessa syntyvää arvoa: onnistunut viestintätyö tehdään yhdessä ja se on pitkäjänteistä, vaikuttavaa sekä usein kokonaisvaltaista.

Oletko sinä etsimämme viestintä- ja vastuullisuuskonsultti?

Tule rakentamaan asiakkaillemme ESG-palveluita Suomen eettisimmäksi arvioituun strategiseen viestintätoimistoon. Sinulla on kokemusta vastuullisuuden määrittelystä ja standardeista. Ymmärrät ESG-kokonaisuuden ja sen, miten kokonaisuutta tuetaan strategisella viestinnällä. Olet valmis asiakashankintaan – me tuemme sinua kaikessa.

Vaikuttava strateginen sisältö on suunnitelmallisuuden ja tarkkasilmäisyyden summa

”Tuloksellinen viestintä ja vaikuttavat sisällöt kumpuavat aina organisaation strategiasta.” Periaate on monelle tuttu: johdetaan liiketoimintastrategiasta sitä tukeva viestintästrategia tavoitteineen, pääviesteineen, sidosryhmineen ja mittareineen. Saattaa kuulostaa helpolta, joten nythän kaikki onkin enää toteutusta vaille valmista – vai kuinka?

Miksi viestintää kannattaa mitata ja arvioida?

Viestinnän mittaamisesta on tullut monissa organisaatioissa arkipäivää. Viestinnän ala 2023 -tutkimuksen (N = 966) mukaan melkein puolet vastaajien organisaatioista (46 %) mittaa viestintää ja sen vaikuttavuutta säännöllisesti ja kolmannes (35 %) satunnaisesti. Aivan kaikkiin organisaatioihin viestinnän mittaaminen ei ole kuitenkaan vielä juurtunut: 14 % mittaa viestintäänsä vain harvoin ja 1 % ei koskaan. Vastaajista 4 % ei osaa sanoa.

Kunnianhimoiset kasvutavoitteet todeksi vaikuttavalla viestinnällä

Kiinteistöalan neuvonantoyritys Reagle halusi osaavan ja sen liiketoimintaa ymmärtävän kumppanin kehittämään strategisesti vaikuttavaa ja sen kasvutavoitteita vahvistavaa viestintää. Vaikka vuonna 2017 perustettu yritys on koko taipaleensa ajan kasvanut nopeasti, ei sitä vielä tunnettu riittävästi. Tämä oli lähtökohta yhteistyömme käynnistymiseen loppuvuonna 2021. 

Hyökkäyssota nosti viestinnän etiikan kirkkaaseen valokeilaan

Hyökkäyssota on myös informaatio- ja disinformaatiosotaa mitä suurimmassa määrin. Strategisena viestintätoimistona sota näyttäytyy toisinaan meille myös erikoisina, epäeettisinä toimeksiantokyselyinä.

Viestinnän kriittiset menestystekijät: mitä viestinnän onnistuminen vaatii?

Viestinnän merkitystä tarvitsee nykyisin yhä harvemmin perustella. Niin tieteellinen kuin yhteiskunnallinen keskustelu pursuaa viestinnän tärkeyttä korostavia tutkimustuloksia ja kannanottoja. Viestintä loistaa ja vakuuttaa, ja yhä useampi jakaa lähtökohdan, että viestintä on hyvinvoinnin ja menestymisen perusta.

Yhdessä kulkemista, mutta omilla poluilla – viestintäkumppanuudella pitkäjänteistä ja vaikuttavaa viestintää

Viestintätoimisto Brunnen on perustettu 13 vuotta sitten. Näiden vuosien varrelle on mahtunut varmasti satoja erilaisia viestinnän projekteja, valmennuksia sekä vaikeita kriisiviestintätilanteita, mutta myös useita pitkiä viestintäkumppanuuksia. Osa niistä on jatkunut lähes vuosikymmenen. Mitä viestintäkumppanuudella tarkoitetaan, mitkä ovat onnistumisen avaimet ja mitä hyötyjä yhteistyö tuo yritykselle?

Disinformaation aikakaudella faktat ovat peruskalliota 

World Economic Forum on arvioinut, että disinformaatiosta aiheutuvat kustannukset voivat nousta jopa 100 miljardiin dollariin vuoteen 2025 mennessä. Siis ihan pian. Syynä on esimerkiksi tuottavuuden lasku, kun faktojen tarkistaminen ja virheiden korjaaminen syö aikaa ansainnalta. Perusteluna arvioon nähdään myös vääristettyyn tietoon perustuvat päätökset, jotka haperruttavat asiakkaiden ja oman henkilöstön luottamuksen. 
kuvituskuva

Sosiaalinen vastuu vielä vakan alla? Oikea sanoitus löytyy organisaation arjesta

Arvomaailmamme ohjaa meitä yhä vahvemmin työelämässä, minkä monet tutkimuksetkin osoittavat. Haluamme yhteistyökumppaneiksi vastuullisia toimijoita ja uravalintoja tehdään arvojen mukaan. Ajassa, jossa moni ala kärsii osaajapulasta, ja organisaatiot auditoivat verkostojensa vastuullisuutta, arvoista viestiminen nousee arvoon arvaamattomaan. Vastuullisuuden kenttä on kuitenkin vauhdikkaassa ikiliikkeessä ja esimerkiksi pinnalle noussut sosiaalinen vastuu vaatii uudenlaisia sanoituksia. Kilpajuoksun sijaan on hyvä pistää jäitä hattuun.
kuvituskuva

Brunnen kahden asiakkaansa kanssa finaaliin kansainvälisessä SABRE Awards -kilpailussa!

Mahtiuutisia maaliskuun alun kunniaksi! Kipusimme asiakkaidemme Habitan ja OX2 Suomen kanssa kansainvälisen SABRE Awards 2024 EMEA -kilpailun finalistiksi! Lähetimme kisaan kaksi työtä, joista molemmat nappasivat paikan loppukilpailuun.
Kuvituskuva.

Strategia tarvitsee toteutuakseen strategiaviestintää

Mahtava fiilis, uusi strategia on vihdoin valmis ja hyväksytetty. Työpöytä pursuaa, sillä strategiaprosessi on haukannut paljon kaistaa työajasta ja ajatuksista. Tekisi mieli syöksyä tekemättömien hommien kimppuun, mutta varsinainen strategiatyö on vasta alussa. On strategiaviestinnän aika.

Tilaa uutiskirjeemme

Kuule ensimmäisenä toimistomme kuulumiset ja pysy aallon harjalla alan trendeistä. Saat kuukausittain ajankohtaisimmat viestinnän uutiset suoraan sähköpostiisi.

Liity tilaajaksi