Ajankohtaista

Rakentavalla keskustelukulttuurilla parempaa liiketoimintaa

Rakentavalla keskustelukulttuurilla parempaa liiketoimintaa

Rakentavalle keskustelukulttuurille on nyt tilausta. Tähän tarpeeseen vahva lisä on Yleisradion ja Erätaukosäätiön juuri julkaisema Hyvin sanottu – Bra sagt -hanke. Myös viestintätoimistoilla on vastuu ja velvollisuus lisätä ja vahvistaa osaltaan rakentavaa keskustelukulttuuria. Siitä hyötyy myös viestintätoimiston asiakas – kuuntelemalla, kunnioittamalla ja ymmärtämällä erilaisia näkemyksiä syntyy parempaa liiketoimintaa.
Brunnen johti Kalevalaseuran strategiakeskustelun äärelle

Brunnen johdatti Kalevalaseuran strategiakeskustelun äärelle

Vuonna 1911 perustettu Kalevalaseura on suomalaisen kulttuurikentän monitoimija, jonka tehtävänä on toimia suomalaisen kulttuuriperinnön sekä Kalevalan asiantuntijana. Brunnen auttoi Kalevalaseuraa nostamaan strategiansa uudelle tasolle ja löytämään erilaisia keinoja puhutella yleisöjä.

A-Insinöörit sai erottuvan viestin rohkealla puristuksella

Rakentamisen suunnittelu- ja konsulttitalo A-Insinöörit toivoi apua sen toimintatapoja kuvaavan ydinmerkityksen kiteyttämisessä. Kuvaan astui Brunnen ja YdinviestiBootcamp, jossa yhdessä alansa arvostetun tekijän kanssa muotoilimme sille erottuvan ja eri sidosryhmiä puhuttelevan viestin. Lopputulos on näkyvillä kaikialla A-Insinöörien viestinnässä ja markkinoinnissa.
Blogi: Ei pölynimurikauppaa vaan vierellä kulkemista

Ei pölynimurikauppaa vaan vierellä kulkemista

Viime tammikuussa yllätin itseni hyppäämällä organisaatioviestinnän rattaista töihin viestintätoimistoon. En ollut osannut edes ajatella, että työskentelisin jonain päivänä viestinnän palveluiden kauppatiskin toisella puolen myyden omaa asiantuntijuuttani asiakkaille. Kuluneet yhdeksän kuukautta ovat kuitenkin osoittaneet, että rohkea loikka kannatti.
Brunnenin blogi: Vaikuttavuuden mittaaminen

Muokkaa mittarisi muuttuneiden odotusten mukaisiksi

Mennyt kevät ja kesä muuttivat monia viestintäyksikön rutiineja. Vaativina aikoina saattaa tulla kiusaus oikaista ja ajatella, että tartun strategisempiin asioihin sitten joskus. Yksi tuollainen strateginen ja vielä vähän työlääksi koettu asia on viestinnän vaikuttavuuden evaluointi.
Blogi: Back to work eli odottelusta odotusten hallintaan

Back to work eli odottelusta odotusten hallintaan

Kesälomat on taputeltu ja palattu uuteen arkeen. Normaalihkosta kesästä on kypsymässä epävarma syksy. Uuden, alati muuttuvan arjen myötä viestinnän ja vuorovaikutuksen tarve onkin kasvanut. Vuorovaikutuksessa painottuu nyt jatkuva pulssilla olo, yleisöjen odotusten ymmärtäminen ja aktiivinen hallinta. Odottelun aika on ohi.
Case: Verohallinnon viestintä pyrkii koko ajan parempaan

Verohallinnon viestintä pyrkii koko ajan parempaan

Brunnen sparrasi kekseliäästä viestinnästään jo entuudestaan tunnettua Verohallintoa erään hankkeen ajan. Tuloksena syntyi uusien näkökulmien lisäksi myös arvokasta yhdessä tekemisen meininkiä.
Ajankohtaista: Viesti ketterämmin lean-periaatteilla! Seuraava valmennus syksyllä, 1.9.

Viesti ketterämmin lean-periaatteilla! Seuraava valmennus 1.9.

Viestinnän ammattilainen, kaipaavatko viestinnän tavoitteet ja kokonaiskuva kirkastamista vaikeasti ennustettavan syksyn varalle? Onko vastuullasi oleva viestintätiimi ylikuormittunut? Tai etsitkö työkaluja, joilla viestintä pysyy muuttuvien tilanteiden hermolla eikä aikaa tuhlaudu turhaan tekemiseen?

Tule tekemään vaikuttavaa viestintää!

Palaako sydämesi viestinnän strategiseen ajatteluun? Oletko terävä sisältöhai, joka työskentelee sujuvasti myös paineen alla? Jos elämänasenteesi on myönteinen, eteenpäinpyrkivä ja aito, saatamme etsiä juuri sinua!
Brunnenin blogi: Vaikuttavuuden mittaaminen

Älä kadota vaikuttavuuden mittaamista edes poikkeusaikana

Poikkeusaika on pysäyttänyt tai ainakin muuttanut viestintäyksikön monia rutiineja. Kun töitä on lapioitavaksi asti ja tarpeita koko organisaatiollinen, voi sumuverhon takana siintävä metsä olla vaikea nähdä puilta. Saattaa tulla kiusaus oikaista ja ajatella, että tartun strategisempiin asioihin sitten joskus. Yksi tuollainen strateginen ja vielä vähän työlääksi koettu asia on viestinnän vaikuttavuuden evaluointi.
Brunnen case: Onneksi on terkkari -kampanja

#Onneksionterkkari-kampanja korostaa terveydenhoitajien merkitystä

Jos jotkut, niin terveydenhoitajat tuntevat suomalaiset. He ovat oikeastaan niin lähellä auttamassa meitä, ettei heitä aina huomaa. Nämä ammattilaiset edistävät eri ikäisten terveyttä, mutta auttavat myös hädän hetkellä, kuten nyt. Laadimme vuonna 2019 Suomen Terveydenhoitajaliitolle kampanjan, joka tuo esiin sen, että #onneksionterkkari.
Blogi: Kuuleeko kukaan?

Kuuleeko kukaan?

Kun katson ulos täältä yläkerran etätoimiston ikkunasta, on maisema tyyni ja hiljainen. Vain pari lenkkeilijää ja silmiini osuva joutsenpariskunta. Samanlaisesta tyyneydestä voi tuskin kukaan puhua organisaatioissa, joissa myllerrys käy nyt kovempana kuin koskaan. Tässä melskeessä hukkuu helposti tärkein tekijä: ihminen.

Tilaa uutiskirjeemme

Kuule ensimmäisenä toimistomme kuulumiset ja pysy aallon harjalla alan trendeistä. Saat kuukausittain ajankohtaisimmat viestinnän uutiset suoraan sähköpostiisi.

Liity tilaajaksi