Brunnenilaiset

Toimitusjohtajana ja johtavana konsulttina keskityn erityisesti kriisi- ja poikkeustilanteiden johtamiseen ja viestintään. Työskentelen myös strategisten toimeksiantojen parissa etenkin kiinteistö-, energia- ja infra-alan sekä valmistavan teollisuuden asiakkaiden kanssa. Kolmannen sektorin ja julkishallinnon viestinnän strategiset linjaukset ja viestinnän vaikuttavuuden määrittely ovat minulle niin ikään tuttuja.
Vien toimialaamme eteenpäin Marketing Finlandin hallituksessa, varapuheenjohtajana Marketing Finland viestintätoimistojen hallituksessa sekä globaalin verkostomme PR Boutiques Internationalin hallituksessa. Lisäksi edustan maamme viestintätoimistoja Viestinnän eettisessä neuvostossa.
Vahvuudet: strateginen viestintä, viestinnän vaikuttavuuden mittaaminen, maineen- ja odotustenhallinta, media- ja vaikuttajaviestintä, ESG, kriisiviestintä, poikkeus- ja muutostilanteet

Johtavana viestintäkonsulttina vastaan pitkäaikaisista asiakkuuksista erityisesti kansainvälisissä rakennetun ympäristön, uusiutuvan energian ja teknologia-alan B2B-yrityksissä. Konsultoin ja koulutan kriisi- ja muutostilanteissa sekä strategiaviestinnässä yritysten lisäksi myös valtionhallintoa, hyvinvointialueita, kaupunkeja, etujärjestöjä ja kansallisia asiantuntijaorganisaatioita sekä autan riskien ennakoinnissa ja hallinnassa.
Olen kehittänyt kollegoideni kanssa lukuisia palveluita asiakkaidemme tarpeisiin kuten Viestinnän vaikuttavuuden mittaaminen, Lean-viestintä, hankkeen onnistumisedellytykset varmistava Hankeviestintämalli sekä viestinnän kokonaisarviointiin ja kehittämiseen työkalut tarjoava Viestinnän auditointi.
Ennen konsulttiuraani työskentelin 20 vuotta viestinnän ja markkinoinnin johto- ja asiantuntijatehtävissä. Olen Viestintäekonomien perustajajäsen.
Vahvuudet: strateginen viestintä, kriisi- ja muutosviestintä, viestinnän auditointi, lean-viestintä, viestinnän prosessien kehittäminen, sidosryhmälähtöinen hankeviestintä, vaikuttavuuden mittaaminen, työntekijälähettilyys, organisaatiokulttuurin rakentaminen

Työni painottuu strategisen viestinnän konsultointiin sekä valmentamiseen. Kehitän myös julkisen ja kolmannen sektorin organisaatioiden viestintää yhä strategisemmaksi ja mitattavammaksi sekä parannan viestintäprosessien vaikuttavuutta. Vahvuuteni on asiakaskohtainen räätälöinti ja sen tuottama vaikuttavuus.
Koulutan säännöllisesti niin yritysten kuin eri organisaatioiden johtajia, päälliköitä ja asiantuntijoita syventämään viestintäosaamistaan. Vaikutan aktiivisesti alan verkostoissa ja toimin esimerkiksi viestijöiden ammatillista kehittymistä edistävän järjestön, ProComin, kumppanivalmentajana.
Vahvuudet: strateginen viestintä, vaikuttavuuden mittaaminen, valmennukset, työyhteisöviestintä, kriisiviestintä

Senioriviestintäkonsulttina keskityn työssäni erityisesti strategisen viestinnän konsultointiin, strategiaviestintään, maineenhallintaan, mediatyöhön sekä kriisi- ja poikkeustilanteiden viestintään.
Työskentelen rakennetun ympäristön, infra-, energia- ja teknologia-alan sekä valmistavan teollisuuden asiakkaidemme kanssa. Konsultoin paljon kansainvälisiä asiakkaita. Myös kulttuurialan organisaatiot ovat minulle tuttuja. Olen toiminut interim-viestintäpäällikkönä monikansallisella asiakkaallamme.
Valmennan säännöllisesti johtajia, päälliköitä ja asiantuntijoita syventämään viestintäosaamistaan, erityisesti median kanssa ja poikkeusviestintätilanteissa toimimiseen.
Ennen konsulttiuraani työskentelin sekä viestintäpäällikkönä rakennetun ympäristön parissa että markkinointipäällikkönä kuluttaja- ja ketjuliiketoiminnassa. Olin Viestintäekonomien puheenjohtaja vuosina 2014 ja 2015.
Vahvuudet: strateginen viestintä, maineen- ja odotustenhallinta, mediaviestintä, kriisiviestintä, poikkeustilanteet, työyhteisöviestintä

Hanke- ja organisaatioviestijänä työskentelen ennen kaikkea strategisen viestinnän konsultoinnin ja strategisen sisältötyön parissa. Myös viestintäprosessien ja viestinnän vaikuttavuuden kehittäminen sekä työyhteisöviestintä ovat minulle tuttuja. Toimin erityisesti energia- ja infra-alan sekä terveysteknologian asiakkuuksissamme, joista usean kanssa olen tehnyt pitkäjänteistä ja monipuolista yhteistyötä jo vuosien ajan.
Autan asiakkaitamme saavuttamaan tavoitteensa vaikuttavalla, sidosryhmälähtöisellä viestinnällä sekä selkeillä, toimivilla prosesseilla. Viestintää ja markkinointia yhdistelevä koulutustaustani antaa vahvan pohjan katsoa asioita laajasti sidosryhmien näkökulmasta.
Vahvuudet: strateginen viestintä, strateginen sisältötyö, hankeviestintä, sidosryhmälähtöinen viestintä, työyhteisöviestintä, visuaalinen viestintä

Organisaatioviestinnän osaajana työskentelen etenkin strategisen viestinnän konsultoinnin, strategisen sisältötyön, hankeviestinnän ja kestävyysaiheiden parissa. Viestinnän vaikuttavuuden kehittäminen esimerkiksi auditoinnin ja mittaamisen keinoin on tuttua. Työni painottuu infra-, ja energia-alan sekä ympäristöhuollon asiakkuuksiimme.
Tuon yhteistyöhön vahvaa sidosryhmälähtöistä ajattelua ja rakenteita, jotka varmistavat vaikuttavampaa ja tehokkaampaa viestintää. Lukuisten asiakastöiden lisäksi poikkitieteellinen koulutukseni tuo näkökulmia ja toimialaymmärrystä etenkin ympäristö- ja energia-alaan liittyen.
Vahvuudet: strateginen viestintä, strateginen sisältötyö, hankeviestintä, sidosryhmälähtöinen viestintä, työyhteisöviestintä, vastuullisuusviestintä, viestinnän auditointi

Viestinnän ja markkinoinnin moniosaajana autan asiakkaita kehittämään sisällöntuotantoaan ja digitaalista viestintäänsä tavoitteellisesti ja vaikuttavasti. Työssäni yhdistyvät luova ajattelu, visuaalinen näkemys sekä tekoälyn ja teknisten työkalujen tehokas hyödyntäminen.
Koulutustaustani on teknisessä viestinnässä, jossa painopisteinä olivat verkkosivustot, käytettävyys ja saavutettavuus. Viestinnän suunnittelusta minulla on viiden vuoden kokemus, ja aiemmin työskentelin energiayhtiön viestinnässä.
Vahvuudet: sisällöntuotanto, digitaalinen viestintä, visuaalinen viestintä, tekninen viestintä, verkkosivustojen kehitys, käytettävyys, saavutettavuus, media- ja vaikuttajaviestintä

Mikko Jokinen
graafinen suunnittelija, Eyeball Graphics
Olen lähes 30 vuotta mainos- ja viestintäalalla työskennellyt graafinen suunnittelija. Autan organisaatioita rakentamaan selkeitä ja vaikuttavia visuaalisia identiteettejä ja kampanjoita – yritysilmeistä verkkosivuihin ja monimuotoisiin julkaisuihin. Pitkäaikainen yhteistyö mm. teknologia-, hyvinvointi- ja palvelualojen (B2B) sekä ravintola- ja kulttuuritoimialojen (B2C) kanssa on vahvistanut osaamistani strategisessa visuaalisessa viestinnässä.

Atte Kalke
graafinen suunnittelija, Vitale
Graafisena suunnittelijana keskityn visuaalisen viestinnän kokonaisuuksiin: brändi-ilmeisiin, kampanjoihin ja sosiaalisen median visuaaliseen linjaan. Ydinosaamistani on sisältöpohjaisten julkaisujen, kuten raporttien ja esitteiden suunnittelu. Työskentelyäni ohjaavat selkeys, johdonmukaisuus ja helposti lähestyttävä tyyli.
Minulla on noin 15 vuoden kokemus visuaalisesta suunnittelusta. B2B-asiakkaani edustavat erityisesti yritysviestintää, julkista sektoria, järjestöviestintää ja kustannusalaa.