Brunnenilaiset
Strategiat, vaikuttaminen, muutokset ja kriisit ovat myös asiakkaan puolella työskennelleen Tarun ominta osaamista. Monissa viestinnän liemissä keitetty Taru pysyy kylmähermoisena vielä siinä vaiheessa kun monen muun ajatus pyörii jo kehää. Pohjalaisena sanoo, että unelmien on tapana toteutua, kun vain uskoo asiaansa. Rakastaa sotahistoriaa ja saksan kieltä, kirjallisuutta, kahta mäyräkoiraansa ja perhettään. Vapaa-aikana urheilee hevosen selässä, tennispallon perässä sekä suksien ja lenkkareiden päällä.
Brändin rakentaja, viestinnän ja markkinoinnin kehittäjä. Terttu haluaa lisätä asiakasymmärrystä ja parantaa organisaatioiden ja sidosryhmien välistä keskustelua. Tertulla on yli 20 vuoden kokemus viestinnän ja markkinoinnin esimies- ja asiantuntijatehtävistä. Viestintä- ja sisältöstrategiat, monikanavaisuus ja työntekijälähettilyys saavat hänet syttymään. Vapaalla parasta herkkua on kokkailu ja vastapainoksi kunnon punttijumppa, lumilautailu tai mikä tahansa liikunta, jossa saa päästellä täysillä.
Digitaalisen median asiantuntija, jolla on sormi ajan valtimolla ja uutisseuranta mielen päällä. Vahva visuaalinen vainu ja kyky nähdä asiat kuvina tekevät Merjasta jännittävän paketin. Merja miettii mielellään niin tapoja lisätä yhteistä ymmärrystä kuin verkkoviestinnän kehitystä ja tekoälyn mahdollisuuksia. Vapaa-ajalla hänet löytää metsästä tai joogamatolta. Ja niin, priimaa pakkaa Merjalla tulemahan, Pohjanmaalta kun on kotoisin.
Organisaatioviestinnän monitoiminainen, joka on tehnyt vaikuttavaa viestintää myös asiakkaan puolella. Anni viihtyy PR- ja mediatyön parissa, ja innostuu muotoillessaan asiakkaan viesteistä mediaa kiinnostavia aiheita. Hän uskoo organisaatioviestinnässä hyvinvoivan ja motivoituneen työyhteisön voimaan. Rakennettu ympäristö, muotoilu ja kulttuuri ovat erityisen lähellä sydäntä. Työpäivän jälkeen Anni suuntaa pikajuoksutreeneihin. Ulkoilusta ja maisemista hän nauttii vaeltaen, lasketellen, ratsastaen tai purjehtien.
Kati on strategisen viestinnän asiantuntija, joka tuo viestinnän suunnitteluun myös vastuullisuuden ja palvelumuotoilun näkökulmat. Hänellä on lähes 20 vuoden kokemus viestinnän ja vastuullisuuden asiantuntija- ja päällikkötehtävistä sekä konsultoinnista. Katin tavoitteena on tuottaa viestinnän avulla pysyvää arvoa yrityksille keskittymällä liiketoiminnan keskeisiin kestävyyskysymyksiin ja vastuullisten toimintatapojen edistämiseen. Vapaa-ajallaan Katin löytää lenkkipolulta tai kodinsisustuksen parista.
Petra on pian ympäristö- ja luonnonvarataloustieteen maisteriksi valmistuva asiantuntija. Hän suorittaa paraikaa kauppatieteiden maisteritutkintoa vastuullisesta liiketoiminnasta Tampereen yliopistossa, josta hän valmistuu syksyllä 2025. Petra tuntee EU:n kestävyysraportointidirektiivin eli CSRD:n ja taitaa siihen liittyvän ympäristölaskennan ja datanhallinnan. Vapaa-ajalla Petran löytää opiskelemasta, juoksulenkiltä tai kuntoilemasta kovatehoisesti musiikin voimalla.
Lotta on valtiotieteilijä ja teräväkynäinen sisällöntuottaja, joka tarkastelee asioita aina monelta eri kantilta. Viestinnän alalla Lottaa innostaa erityisesti vastuullisuusviestintä, visuaalisuus sekä viestinnällä vaikuttaminen. Töiden ulkopuolella hän rakastaa tutustua kulttuurin uusimpiin tuulahduksiin ja nauttii pitkiä brunsseja ystävien kanssa. Kun liikututtaa, Lotan löytää todennäköisesti ryhmäliikuntatunnilta tai ulkoilemasta meren ääreltä.
Maiju on organisaatioviestinnän osaaja, jolla pysyy jalat maassa ja kynä kädessä. Viestinnässä kiehtoo sen monisäikeisyys sekä erityisesti vastuullisuusviestintä, johon Maiju keräilee monialaisia näkökulmia. Tärkeänä Maiju pitää aitoutta sekä kykyä katsoa tuttuja asioita uusin silmin. Vapaa-ajalla Maiju fiilistelee ruoanlaittoa ja juttutuokioita ystävien kanssa. Mieli latautuu parhaiten raittiissa ilmassa, vaikkapa koiran kanssa metsäretkellä, lähiluontoa valokuvaten, tai golfkentällä.
Hanna on vastavalmistunut tekninen viestijä, joka tuo viestintään monialaista näkemystä niin tekniikan, markkinoinnin kuin johtamisen perspektiivistä. Mikäli Hanna ei ole kehittämässä verkkosivuja tai luomassa houkuttelevaa somesisältöä, hän on todennäköisesti meren äärellä – ulkoilemassa, avannossa tai nauttimassa auringonlaskusta.
Sampsa Vainio
digitaalisen markkinoinnin konsultti (SEO & SEM), KTM
Sampsa on tarkka ja tehokas digitaalisen markkinoinnin moni-osaaja. Häneltä taipuu niin hakukoneoptimointi ja Google-mainonta, kuin verkkokaupan koodaaminen ja mainosbannereiden suunnittelu. Sampsa uskoo dataan ja testaamiseen, ei niin mielipiteisiin. Vapaa-ajalla hänet löytää salilta tai jostain lämpimästä toisella puolella maailmaa.
Mikko Jokinen
graafinen suunnittelija, Eyeball Graphics
Mikko on työskennellyt mainosalalla parikymmentä vuotta, joista viimeiset 12 vuotta itsenäisenä yrittäjänä. Hänen ydinosaamistaan ovat printti- ja www-suunnittelu, julkaisusuunnittelu ja -taitto, yritysilmeet sekä suoramainonta. Luova työ on Mikolla aina avainasemassa, mutta hänet tunnetaan myös joustavuudesta, nopeudesta, tarkkuudesta sekä varmasta projektinhallinnasta. Vapaa-ajallaan hänet voi löytää kaikenlaisten kehoa ja mieltä kehittävien harrasteiden parista.