Paperinkeräyksen verkkosisältö otettiin haltuun digiryhmässä
Paperinkeräys kaipasi mallinnettua polkua kohti sille vierasta digiympäristöä. Brunnen on Paperinkeräyksen pitkäaikainen viestintäkumppani, joten meille annettiin tehtäväksi digiuudistuksen johtaminen.
Digiuudistukselle lähtölaukauksen antoivat uudet nettisivut, joiden työstö oli meidän vastuulla. Päätimme, että verkkosivut olisivat jatkossa kaiken Paperinkeräyksen sisällön koti: sieltä jaetaan ja jalostetaan sisältöä kaikkiin muihin kanaviin, kuten asiakaslehteen, vuosikirjaan, videokirjastoon ja sosiaaliseen mediaan (LinkedIn, Twitter, Facebook).
Kun uusi alusta oli kunnossa, kaikkea uutta sisältöä täytyi pystyä hallitsemaan tehokkaasti. Tähän tarkoitukseen perustimme Paperinkeräykselle digiryhmän, johon kuuluvat toimitusjohtajan ohella asiakaspalvelu, HR ja myynti.
Digiryhmässä jaetaan ideat ja vastuut
Kokoonnumme Paperinkeräyksellä digiryhmässä joka kuukausi. Olemme rakentaneet ryhmää varten sisältösuunnitelman ja -kalenterin, jonka mukaan varmistamme sisällöntuotannon vastuut, kuten bloggausvuorot, tviittaukset tai videoinnit. Brunnen tuottaa myös aktiivisesti paljon muutakin sisältöä Paperinkeräyksen verkkoon.
Digiryhmässä olennaista on myös verkkosivujen analytiikan esittely sekä sivujen jatkuva kehittäminen tulosten perusteella, yhdessä teknisen kumppanin kanssa. Lisäksi tutustumme ryhmän kokouksissa jatkuvasti uusiin sosiaalisen median kanaviin tai digiviestinnän ilmiöihin.
Digiryhmässä ideoiden kehittämistä sisällöiksi ohjaavat vahvasti Paperinkeräyksen liiketoiminnalle tärkeät julkisuuden teemat ja aiheet. Siksi toiminta on heijastunut vahvasti myös koko ulkoisen viestinnän johtamiseen: yhtiön Encore Palveluille tarvittiin näkyvyyttä, mitä on saatu sekä ansaittua mediaa että markkinoinnin keinoja käyttäen.