Viestinnällä vahvempaa tukea Borealiksen liiketoimintaan
Borealis kuuluu maailman johtaviin edistyneiden ja kiertotalouteen liittyvien polyolefiiniratkaisujen toimittajiin. Se on Euroopan markkinajohtaja peruskemikaaleissa, lannoitteissa ja muovin mekaanisessa kierrätyksessä.
Borealis-konsernin uusi strategia ja tarkoitus (purpose) lanseerattiin tammikuussa 2020. Borealis Polymers halusi linjata viestintänsä tuoreesta strategiasta ja laatia vaikuttavuuden mittarit tukemaan liiketoimintastrategiansa toteuttamista. Kumppanikseen he valitsivat Brunnenin.
Viestinnän strategiset linjaukset työstettiin keväällä 2020 yhdessä Borealiksen viestinnän ja johtoryhmän kanssa. Näin kaikkien näkemykset ja tavoitteet saatiin koottua yhteen ja hyödynnettyä linjaustyössä.
Laaja osallistaminen antoi viestinnälle hyvän selkänojan ja johdolle sekä koko organisaatiolle paremman ymmärryksen viestinnän mahdollisuuksista tukea vahvemmin liiketoimintaa. ”Osallistava työskentely sitoutti myös johdon viestintään entistä paremmin”, toteaa Borealiksen viestintäasiantuntija Heli Poikonen ja jatkaa ”Brunnenilla oli myös selkeä konsepti työstää viestinnän linjaukset tehokkaasti, vaikuttavasti ja asiakkaan aikaa säästäen”.
Kun viestintälinjaukset johdettiin suoraan uudesta liiketoimintastrategiasta, saatiin viestintä samalla valjastettua tiiviisti strategian toteuttamiseen. ”Brunnenin avulla viestinnästä saatiin mitattavaa ja sitä kautta näkyvämpää”, Poikonen lisää.
Kuva: © Borealis