Ring of Industryn tarina ansaitsi tulla kerrotuksi kansainväliselle yleisölle
Helsinki Ring of Industry on KUUMA-kuntien yhteishanke, jonka pyrkimyksenä on houkutella teollisuusyrityksiä Suomeen. Brunnen loi hankkeelle vaikuttavat tekstisisällöt, jotka ovat nyt jatkuvassa käytössä hankkeen kansainvälisessä markkinoinnissa.
Keski-Uudenmaan 10 kunnan yhteinen hanke Helsinki Ring of Industry tavoittelee kansainvälisten teollisuusyritysten sijoittumista hevosenkengän muotoiselle maantieteelliselle alueelle. Hyvinkään ympäriltä löytyy luontainen vienti- ja logistiikka-alan toimijoiden kansainvälinen keskittymä, jonka sijainti on lentokentän ja isojen väylien äärellä vertaansa vailla. Tilaa on kuitenkin myös uudelle, ja siksi viestintä päätettiin valjastaa uuteen asentoon.
Tarinan voimalla maailmalle
Kunnianhimoisen ja palkintojakin niittäneen Helsinki Ring of Industry -markkinointihankkeen polttoaineeksi tarvittiin oivaltavia ja houkuttelevia sisältöjä verkkoon. Kumppaniksi valikoitui Brunnen, joka muovasi varmalla kädellään Suomeen tähyäviä yrityksiä koskettavat tekstit. Projektia maustoi tiukka aikataulu sekä asiakkaan odotus korkeimmasta laadusta.
”Olimme koonneet useita väittämiä, joilla houkuttelimme eri toimialojen kansainvälisiä yrityksiä sijoittautumaan KUUMA-kuntiin. Brunnenin viestintätiimi loihti väittämistä liiketoimintaympäristöä kuvaavia kiehtovia tarinoita, joita hyödynnämme jatkuvasti kansainvälisessä markkinoinnissamme”, yrityskehittäjä Toni Popovic kertoo.
Keski-Uudenmaan kuntien yhteinen markkinointibrändi on nimeltään KUUMA-kunnat. KUUMA-kuntia ovat Hyvinkää, Järvenpää, Kirkkonummi, Kerava, Mäntsälä, Nurmijärvi, Pornainen, Sipoo, Tuusula ja Vihti.