Maanmittauslaitos sujuvoitti viestintäänsä leanin avulla
Yli 200-vuotias Maanmittauslaitos on yksi suomalaisen yhteiskunnan toimivuuden turvaajista. Maanmittauslaitos tarjoaa tietoa ja palveluita kiinteistö- ja huoneisto-omistuksen turvaamiseksi ja paikkatietojen hyödyntämiseksi.
Älä kadota vaikuttavuuden mittaamista – strategista fokusta tarvitaan juuri nyt
Organisaatioiden tiukentuvat budjetit alleviivaavat vaikuttavuuden mittaamisen merkitystä. Kun jokainen euro lasketaan, viestinnältä kysytään: mitä rahalla oikeasti saadaan aikaan. Kun töitä on lapioitavaksi asti ja tarpeita koko organisaatiollinen, voi sumuverhon takana siintävä metsä olla vaikea nähdä puilta. Saattaa tulla kiusaus oikaista ja ajatella, että tartun strategisempiin asioihin sitten joskus. Yksi tuollainen strateginen ja vielä vähän työlääksi koettu asia on viestinnän vaikuttavuuden arviointi.
Velvoite tai ei – tehty vastuullisuustyö kannattaa viestiä näkyväksi
EU-komission suunnittelemat kestävyysraportoinnin kevennykset ovat herättäneet monissa pk-yrityksissä kysymyksiä. Onko jo aloitettu raportointityö turhaa, jos velvoitteet lopulta poistuvat tai ainakin keventyvät tuntuvasti? Ei ole. Kestävyyden eteen tehdyt toimet ovat yrityksen arvokasta pääomaa riippumatta siitä, mitä direktiivi jatkossa määrää. Strategisen viestinnän avulla kestävyystyö saadaan näkyväksi ja yrityksen tavoitteita tukevaksi – sekä kiistattomaksi erottuvuustekijäksi.
Viisas investoi viestintään juuri vaikeina aikoina – erityisesti nyt
Kaksi vuotta sitten kirjoitin siitä, miten haastavan markkinatilanteen kääntöpuolena on tilaisuus laittaa perusasiat kuntoon ja varmistaa, että organisaatio selviää vahvempana eteenpäin. Kantavana ajatuksenani oli, että organisaatiolla on paremmat edellytykset uuteen nousuun, tai ainakin eteenpäin, kun viestintä on nostettu strategiselle tasolle ja johtamiseen sekä kulttuurin vahvistamiseen on investoitu. Olen edelleen samaa mieltä – erityisesti nyt kun kaksi vuotta myöhemmin toimintaympäristön muutosvauhti on entistä kovempi ja ennakoimattomampi.
Suurin osa viestijöistä joutuu juuri nyt puntaroimaan entistä ankarammin työnantajansa tai toimeksiantajansa käyttämien somealustojen eettisyyttä. Samalla kun yleisöt pirstaloituvat useammille kanaville, somen ylläpitoon tarvittava työ kasvaa. Valintoja on tehtävä, mutta millaisin perustein? Osa seuraajista lähtee alustoilta, osa ei näytä reagoivan alustojen tilanteeseen.
ESG-teknologiatalo Spectreco yhteistyöhön Brunnen Communicationsin ja IAM:n kanssa
Kumppanuuden tavoitteena on helpottaa yritysten arkea kiristyneiden kestävyysraportointivaatimusten täyttämisessä. AI-pohjainen raportointialusta automatisoi tiedon keruun, hallinnan ja analysoinnin. Vahva globaalin regulaation ja EU:n kestävyysraportointidirektiivin (CSRD) asiantuntemus tukevat vaikuttavan kestävyysohjelman ja -raportin laatimista. Strategisesti suunniteltu ja sanoitettu sidosryhmäviestintä rakentaa kestävää toimintakulttuuria.
Kestävyysraportointi kohdistuu myös listaamattomiin pk-yrityksiin – ota kevennetty ohjeistus avuksesi
Vuoden vaihduttua yhä useampi suuri yritys on velvollinen raportoimaan kestävyydestään EU:n kestävyysraportointidirektiivin (CSRD) vaatimusten mukaisesti. Yrityksille, joita direktiivi ei koske, vuosi toi mukanaan viimeistellyn version kevyemmästä kestävyysraportointistandardista (VSME). Standardi auttaa pk-yrityksiä kehittämään kestävyyttään ja tuottamaan kestävyystietoa kumppaneilleen, jotka ovat velvollisia raportoimaan CSRD:n mukaisesti.
Lämmin kiitos kumppanuudestasi, joka on elävöittänyt kulunutta vuottamme. Toivotamme sinulle iloista joulunaikaa ja huoletonta hengähdystaukoa ennen uuden vuoden alkamista.
EU:n kestävyysraportointidirektiivi (CSRD) haastaa yrityksiä tarkastelemaan ja suunnittelemaan toimintaansa entistä syvemmin kestävyyden ja vastuullisuuden näkökulmista. Viestijöille tämä tarkoittaa mahdollisuuksia vahvistaa yrityksen vastuullisuusviestintää ja sen roolia kestävyyden edistäjänä.
Työyhteisöviestinnän pelisäännöt vahvistamaan yhteiskunnallisesti merkittävien Sampel Oy:n ja Sampel Rail Oy:n kasvua
Paloteknisestä konsultoinnista ja asiantuntijapalveluista tunnettu Sampel Oy rakensi itselleen toisen liiketoiminnan kivijalan valtakunnallisesti toimivista raideliikenteen jälkiraivauspalveluista. Näin alalla yli kymmenen vuotta toiminut Sampel Oy sai vierelleen Sampel Rail Oy:n. Nopean kasvun ja uuden liiketoimintaorganisaation rakentamisen jäljiltä strategian toimeenpanoa edistävä työyhteisöviestintä tarvitsi vahvistamista. Brunnen auttoi molempien organisaatioiden työyhteisöjä yhdessä paikantamaan tärkeimmät kehityskohdat ja sopimaan yhteisistä toimintamalleista.
Ihmisen kokoinen strategiaviestintä toi Brunnenille voiton Finnish Comms Awardsissa
Suomen tunnetuin, erittäin tasokas viestintäkilpailu Finnish Comms Awards huipentui 31. lokakuuta upeaan palkintogaalaan. Voitimme kultaa asiakkaamme WithSecure Oyj:n kanssa vaativassa yritys- ja yhteisöviestinnän kategoriassa. Lisäksi asiakkaamme Habitan toimitusjohtaja Mika Pärssinen valittiin Vuoden Spokespersoniksi.
Olemme napanneet merkittävän tunnustuksen ja nousseet maailmanlaajuisen viestintäkilpailun finaaliin tavoitellussa ICCO Global Awardsissa. Kilpailu kokoaa vuosittain yhteen maailman parhaat viestintätyöt. Pitkä viestintäkumppanuus Habitan kanssa sai tuomariston vakuuttumaan ja paikka havitellussa finaalissa aukesi!
Kuule ensimmäisenä toimistomme kuulumiset ja pysy aallon harjalla alan trendeistä. Saat kuukausittain ajankohtaisimmat viestinnän uutiset suoraan sähköpostiisi.