Brunnen Communications – viestintätoimisto

Ajankohtaista

Suomen eettisimmäksi arvioitu viestintätoimisto Brunnen vahvistaa ESG-osaamistaan 

Kati Lostedt on nimitetty viestintä- ja vastuullisuuskonsultiksi viestintätoimisto Brunneniin. Syyskuun alussa aloittanut Lostedt tuo mukanaan ainutlaatuisen yhdistelmän viestinnän ja kestävyysteemojen (ESG) asiantuntemusta sekä palvelumuotoilun osaamista. Lisäksi hänellä on lähes 20 vuoden kokemus viestinnän ja kestävyysteemojen yhteensovittamisesta muun muassa kansainvälisissä pörssiyhtiöissä.

Vaikuttava viestintä on aitouslaji 

Keskusteluilmapiirin ja mielipiteiden polarisoituminen, disinformaatio ja tekoälyllä tuotettujen sisältöjen kasvava määrä herättävät huolta. Samalla ilmassa on signaaleja myös tilanteen kääntöpuolesta: peräänkuulutamme aitoutta, jossa sekä tiedolla että tunteella on elintärkeä rooli. 

Keskity olennaiseen: Lean-ajattelulla tehoa järjestöjen viestintään

Järjestöissä viestinnän merkitys on keskeinen: sen tulee olla selkeää, tavoitteellista ja vaikuttavaa. Lean-ajattelu tarjoaa hyödyllisiä näkökulmia tilanteissa, joissa viestintään kohdistuu paljon odotuksia. Leanin avulla voidaan tunnistaa ja poistaa arvoa tuottamatonta työtä ja vapauttaa resursseja vaikuttavampaan viestintään.
Kuvituskuva

Toimistomme on auki koko kesän! Kurkkaa brunnenilaisten loma-ajat

Toimistomme on koko kesän avoinna, joten saat aina jonkun brunnenilaisen kiinni. Poikkeustilanteissa olethan tuttuun tapaan Taruun yhteydessä. Toivotamme sinulle virkistävää ja levollista kesää!

Asiakastyytyväisyyskysely 2024: erityiskiitosta lujasta asiantuntijuudesta ja strategisesta otteesta 

Asiakastyytyväisyyskyselymme tulokset osoittavat, että asiantuntijuutemme on korkeatasoista ja arvostettua. Saimme osiosta kouluarvosanan 9. On kunnia kertoa, että suositteluindeksimme on edellisvuoden tapaan poikkeuksellinen (87). Kiitos asiakkaamme!

PRBI-barometri 2024: Kriisiviestintä nousi kolmen kysytyimmän palvelun joukkoon – mediasuhteet ja viestintästrategiat pitivät kärkisijansa

Vuonna 2024 organisaatiot kysyvät strategisen viestinnän toimistoilta edellisvuoden tapaan eniten mediaviestintää ja viestintästrategioita. Tänä vuonna kolmannelle sijalle kiilasi yllättäen kriisiviestintä, joka kampesi taakseen sisällöntuotannon- ja sosiaalisen median palvelut.

Finnish Comms Awards 2024 -kilpailun päätuomariksi Taru Nikulainen, Brunnen Communications -viestintätoimistosta

Suomen suurin ja arvostetuin viestintäkilpailu Finnish Comms Awards järjestetään jälleen syksyllä 2024 – nyt jo 13. kerran. Finnish Comms Awards -kilpailu jakaa tunnustusta viestintätoimiston ja asiakkaan väliselle laadukkaalle ja pitkäjänteiselle yhteistyölle. Kilpailussa nostetaan esiin viestintätoimistojen kanssa tehtävän työn erityisyyttä sekä vuorovaikutuksessa syntyvää arvoa: onnistunut viestintätyö tehdään yhdessä ja se on pitkäjänteistä, vaikuttavaa sekä usein kokonaisvaltaista.

Oletko sinä etsimämme viestintä- ja vastuullisuuskonsultti?

Tule rakentamaan asiakkaillemme ESG-palveluita Suomen eettisimmäksi arvioituun strategiseen viestintätoimistoon. Sinulla on kokemusta vastuullisuuden määrittelystä ja standardeista. Ymmärrät ESG-kokonaisuuden ja sen, miten kokonaisuutta tuetaan strategisella viestinnällä. Olet valmis asiakashankintaan – me tuemme sinua kaikessa.

Vaikuttava strateginen sisältö on suunnitelmallisuuden ja tarkkasilmäisyyden summa

”Tuloksellinen viestintä ja vaikuttavat sisällöt kumpuavat aina organisaation strategiasta.” Periaate on monelle tuttu: johdetaan liiketoimintastrategiasta sitä tukeva viestintästrategia tavoitteineen, pääviesteineen, sidosryhmineen ja mittareineen. Saattaa kuulostaa helpolta, joten nythän kaikki onkin enää toteutusta vaille valmista – vai kuinka?

Miksi viestintää kannattaa mitata ja arvioida?

Viestinnän mittaamisesta on tullut monissa organisaatioissa arkipäivää. Viestinnän ala 2023 -tutkimuksen (N = 966) mukaan melkein puolet vastaajien organisaatioista (46 %) mittaa viestintää ja sen vaikuttavuutta säännöllisesti ja kolmannes (35 %) satunnaisesti. Aivan kaikkiin organisaatioihin viestinnän mittaaminen ei ole kuitenkaan vielä juurtunut: 14 % mittaa viestintäänsä vain harvoin ja 1 % ei koskaan. Vastaajista 4 % ei osaa sanoa.

Kunnianhimoiset kasvutavoitteet todeksi vaikuttavalla viestinnällä

Kiinteistöalan neuvonantoyritys Reagle halusi osaavan ja sen liiketoimintaa ymmärtävän kumppanin kehittämään strategisesti vaikuttavaa ja sen kasvutavoitteita vahvistavaa viestintää. Vaikka vuonna 2017 perustettu yritys on koko taipaleensa ajan kasvanut nopeasti, ei sitä vielä tunnettu riittävästi. Tämä oli lähtökohta yhteistyömme käynnistymiseen loppuvuonna 2021. 

Hyökkäyssota nosti viestinnän etiikan kirkkaaseen valokeilaan

Hyökkäyssota on myös informaatio- ja disinformaatiosotaa mitä suurimmassa määrin. Strategisena viestintätoimistona sota näyttäytyy toisinaan meille myös erikoisina, epäeettisinä toimeksiantokyselyinä.

Tilaa uutiskirjeemme

Kuule ensimmäisenä toimistomme kuulumiset ja pysy aallon harjalla alan trendeistä. Saat kuukausittain ajankohtaisimmat viestinnän uutiset suoraan sähköpostiisi.

Liity tilaajaksi