Brunnen Communications – viestintätoimisto

Ajankohtaista

Kuvituskuva.

Entäpä jos viestintä ei olekaan vastuullista?

Koulutin viime viikolla viestintä- ja markkinointipäättäjiä sekä yritysjohtoa Marketing Finlandin vastuullisen markkinoinnin ja viestinnän sertifikaattiohjelmassa. Puhuin vastuullisesta yritysviestinnästä ja siitä, miten viestinnän riskeihin tulee varautua.
Kuvituskuva.

HTJ sai simulaatiolla varmuutta poikkeusviestintänsä johtamiseen

Suomen johtaviin rakennuttajatoimistoihin lukeutuva HTJ on kehittänyt suunnitelmallisesti viestintäänsä jo vuosien ajan. Linjaukset, ydinviesti, prosessit ja kanavat on määritelty liiketoiminnan strategisia tavoitteita tukeviksi, ja työn vaikuttavuutta seurataan säännöllisesti.
Hanna Liukko

Tervetuloa taloomme, assistenttimme Hanna!

Fil.kand. Hanna Liukko on tuorein työkaverimme, joka aloitti kanssamme muutama päivä sitten. Tapaat Hannan jatkossa valmennusten taustajoukoissa, Brunnenin somekanavissa sekä konsulttiemme tukena asiakastöissä.
Kuvituskuva.

Vuosi asiakkaan organisaatiossa – mitä asiakas ja minä opimme?

Vuosi 2022 päättyi, ja samalla päättyi myös vuoden mittainen viestintäpäällikkyys asiakkaallamme. Sijaistin perhevapaalla olevaa sisäisen viestinnän päällikköä noin kolmasosan työajastani. Kokemus osana kansainvälisen asiakasorganisaation tiimiä oli avartava ja inspiroiva. Mitä opin ja millaisia neuvoja antaisin sinulle, joka kenties harkitset ulkopuolisen osaajan palkkaamista määräajaksi?
Kuvituskuva.

Hyvää joulua ja upeaa uutta vuotta 2023!

Hyvä asiakas, lämmin kiitos tänä vuonna tehdystä yhteistyöstä. Toivomme sinulle rentouttavaa joulunaikaa ja menestyksekästä alkua uuteen vuoteen. Meidänkin on nyt aika vetäytyä juhlapäivien viettoon ja toimistomme lomailee 27.12.2022‒1.1.2023.
Kuvituskuva.

Niin on kiire, ettei ajatella ehdi!

Monen organisaation viestinnässä paiskitaan hulluna hommia ja lisää lapioitavaa tulee ovista ja ikkunoista. Ei, nyt en ehdi ajatella, kun täytyy juosta seuraavaan palaveriin. Mitä, mitä? Tehdäänkö teillä SOS-viestintää?
Kuvituskuva.

Konsulttiarki – valmennusta, ennakointia, työkalupakkia ja kuokkimista

Mielikuvat konsultin työstä tuntuvat vaihtelevan. Siinä missä konsultointi näyttäytyy yhdelle luennoivana jargonina, toiselle se on käytännönläheistä projektityötä ja kolmannelle strategista neuvonantoa. Lisätäkseni ymmärrystä konsulttityön moninaisuudesta poimin alle konkreettisia esimerkkejä viime keväältä. Arjen työn avaaminen voi olla avuksi sekä viestinnän ammattilaiselle että alan opiskelijalle, olipa harkinnassa viestintäkonsultoinnin osto tai työskentely alalla.
kuvituskuva.

Brunnen on Vuoden viestintätoimisto 2022. Nyt on aika juhlaan!

Huipputasokas, Suomen merkittävin viestintäkilpailu Finnish Comms Awards huipentui eilen upeaan palkintogaalaan. Kolme asiakastyötämme palkittiin vuoden parhaina viestintätöinä! Lisäksi tuomaristo valitsi Brunnenin Vuoden viestintätoimistoksi 2022.
Kuvituskuva.

Organisaatiokulttuuri on rullaavan strategian notkea tukiranka

Kun maailma ympärillämme muuttuu vauhdilla, tarvitaan mukautumiskykyä, tulevaisuudenuskoa ja sitkeyttä, ei vain yksilöiden vaan kokonaisten organisaatioiden tasolla. Kaikkia toimintaympäristön muutoksia ei ole mahdollista ennakoida, mutta organisaation reagointikykyä ja työyhteisön kulttuuria voi kehittää niin, että työntekijöillä on valmiuksia sopeutua suunnanmuutoksiin sekä ymmärtää organisaation päivittyvää strategiaa.
Kuvituskuva.

Brunnen ylsi Finnish Comms Awardsin finaaliin kaikilla kolmella asiakastyöllään

Upeita uutisia! Meidät on yhdessä asiakkaidemme Kennelliiton, Urbaser Oy:n ja KUUMA-seudun kanssa valittu Finnish Comms Awards 2022 -kilpailun finaaliin kuudessa eri kategoriassa. Nousu shortlistalle on huikea saavutus, sillä parhaimmisto valittiin erittäin tasokkaasta 103 kisatyön joukkosta. Kilpailun finaaliin valittiin 67 kilpailutyötä 16 eri toimistosta.
Kuvituskuva.

Mehän olemme vastuullisia, mutta mitä siitä uskaltaa sanoa?

Vastuullisuuteen ei voi olla törmäämättä. Eikä sitä voi valita vain niin halutessamme, vaan vastuullisuus on erottamaton osa kaikkien menestyvien ja hyvinvoivien organisaatioiden toimintaa. Miksi sitten vastuullisuudesta puhuminen on edelleen niin vaikeaa?
Kuvituskuva.

Hyvä, paha viestintäkilpailu

Viestinnän ja markkinoinnin kilpailuista on moneksi. Alan kilpailuilla on pitkät perinteet, ja niissä menestyminen lisää sekä viestintätoimiston tunnettuutta että vahvistaa tekijöiden mielikuvaa alansa osaajina. Kilpailut ovat erinomaisia tilaisuuksia myös asiakasorganisaatioille esitellä toimintaansa, osaamistaan ja arvojaan.

Tilaa uutiskirjeemme

Kuule ensimmäisenä toimistomme kuulumiset ja pysy aallon harjalla alan trendeistä. Saat kuukausittain ajankohtaisimmat viestinnän uutiset suoraan sähköpostiisi.

Liity tilaajaksi