Brunnen Communications – viestintätoimisto

Ajankohtaista

Case: Verohallinnon viestintä pyrkii koko ajan parempaan

Verohallinnon viestintä pyrkii koko ajan parempaan

Brunnen sparrasi kekseliäästä viestinnästään jo entuudestaan tunnettua Verohallintoa erään hankkeen ajan. Tuloksena syntyi uusien näkökulmien lisäksi myös arvokasta yhdessä tekemisen meininkiä.
Ajankohtaista: Viesti ketterämmin lean-periaatteilla! Seuraava valmennus syksyllä, 1.9.

Viesti ketterämmin lean-periaatteilla! Seuraava valmennus 1.9.

Viestinnän ammattilainen, kaipaavatko viestinnän tavoitteet ja kokonaiskuva kirkastamista vaikeasti ennustettavan syksyn varalle? Onko vastuullasi oleva viestintätiimi ylikuormittunut? Tai etsitkö työkaluja, joilla viestintä pysyy muuttuvien tilanteiden hermolla eikä aikaa tuhlaudu turhaan tekemiseen?

Tule tekemään vaikuttavaa viestintää!

Palaako sydämesi viestinnän strategiseen ajatteluun? Oletko terävä sisältöhai, joka työskentelee sujuvasti myös paineen alla? Jos elämänasenteesi on myönteinen, eteenpäinpyrkivä ja aito, saatamme etsiä juuri sinua!
Brunnenin blogi: Vaikuttavuuden mittaaminen

Älä kadota vaikuttavuuden mittaamista edes poikkeusaikana

Poikkeusaika on pysäyttänyt tai ainakin muuttanut viestintäyksikön monia rutiineja. Kun töitä on lapioitavaksi asti ja tarpeita koko organisaatiollinen, voi sumuverhon takana siintävä metsä olla vaikea nähdä puilta. Saattaa tulla kiusaus oikaista ja ajatella, että tartun strategisempiin asioihin sitten joskus. Yksi tuollainen strateginen ja vielä vähän työlääksi koettu asia on viestinnän vaikuttavuuden evaluointi.
Brunnen case: Onneksi on terkkari -kampanja

#Onneksionterkkari-kampanja korostaa terveydenhoitajien merkitystä

Jos jotkut, niin terveydenhoitajat tuntevat suomalaiset. He ovat oikeastaan niin lähellä auttamassa meitä, ettei heitä aina huomaa. Nämä ammattilaiset edistävät eri ikäisten terveyttä, mutta auttavat myös hädän hetkellä, kuten nyt. Laadimme vuonna 2019 Suomen Terveydenhoitajaliitolle kampanjan, joka tuo esiin sen, että #onneksionterkkari.
Blogi: Kuuleeko kukaan?

Kuuleeko kukaan?

Kun katson ulos täältä yläkerran etätoimiston ikkunasta, on maisema tyyni ja hiljainen. Vain pari lenkkeilijää ja silmiini osuva joutsenpariskunta. Samanlaisesta tyyneydestä voi tuskin kukaan puhua organisaatioissa, joissa myllerrys käy nyt kovempana kuin koskaan. Tässä melskeessä hukkuu helposti tärkein tekijä: ihminen.
Brunnen blogi: Työpaikan negatiiviset tunteet kitketään viestinnällä

Työpaikan negatiiviset tunteet kitketään viestinnällä

Tällä hetkellä yhdessäkään työpaikassa arki ei ole, kuten aiemmin. Työntekijät totuttelevat uusiin työtapoihin ja esimiehet harjaannuttavat itseään etäjohtamisessa. Yksi asia on kuitenkin läsnä koko ajan, viestintä. Tai ainakin sen pitäisi olla läsnä: hyväksi havaitut viestinnän tavat ovat tosin poikkeusoloissa hopeaa. Kullaksi ne muuttuvat, kun niitä myös käyttää ja vähän jopa yliannostelee.
Brunnen Case: Ring of Industry

Ring of Industryn tarina ansaitsi tulla kerrotuksi kansainväliselle yleisölle

Helsinki Ring of Industry on KUUMA-kuntien yhteishanke, jonka pyrkimyksenä on houkutella teollisuusyrityksiä Suomeen. Brunnen loi hankkeelle vaikuttavat tekstisisällöt, jotka ovat nyt jatkuvassa käytössä hankkeen kansainvälisessä markkinoinnissa.
Brunnenin blogi: Poikkeusviestintä

Poikkeusolot ja arvojärjestys – kuusi vinkkiä poikkeusolojen viestintään

Tämän blogin piti käsitellä viestinnän ja johtamisen suhdetta, mutta poikkeusolot saivat tärkeän asian tuntumaan tässä tilanteessa vähemmän tärkeältä. Poikkeustilanteessa arvojärjestys muuttuu. Tärkeät asiat menettävät merkitystään ja normaaliajan tavallisista asioista tuleekin merkityksellisiä.
Brunnenin blogi: Utelias tekee hyvää viestintää

Miten on, saisiko olla uteliaisuudella vai ilman?

Maailma on täynnä vakiintunutta tietoa ja mahdollisesti sen päälle rakentuvaa uutta tietoa. Maailma on myös täynnä tavanomaisuutta ja poikkeuksellista. Totutussa ei ole sinällään mitään vikaa, paitsi viestinnässä. Viestinnässä nimittäin tavanomaisuus ei kosketa.
Brunnenin blogi: Työ viestintätoimistossa

Oman työelämäni Sherlock Holmes

Meiltä viestintätoimistossa työskenteleviltä kysytään usein sitä, millaista päivittäinen työmme oikein onkaan. No, se on kivaa, kiinnostavaa ja mukaansatempaavaa. Välillä se on tietenkin myös kiireistä, stressaavaakin. Aivan kuten kaikki muutkin työt ovat. Työmme erikoisuus kuitenkin piilee siinä, että meillä kaikilla on näkymätön etsivän diplomi. ”Nyt on paksua”, joku jo ajattelee mielessään. Anna, kun selitän tarkemmin.
Viestintätavat

Hyvien viestintätapojen porrastreeni

Työkaverini kertoi eilen töihin tullessaan surullisen tarinan. Kampin metroaseman liukuportaita huollettiin ja kiireiset työmatkalaiset joutuivat nousemaan maan pinnalle perinteiset portaat askeltamalla. Eipä aikaakaan, kun vellova ihmismassa pysähtyi, sitten jono taas vähän liikkui, kunnes taas jämähti paikalleen. ”Syyllinen” löytyi portaiden yläpäästä: hitaasti etenevä vanhus, joka yritti jaksaa kiivetä ylös asti. Kukaan ei mennyt auttamaan – paitsi työtoverini.

Tilaa uutiskirjeemme

Kuule ensimmäisenä toimistomme kuulumiset ja pysy aallon harjalla alan trendeistä. Saat kuukausittain ajankohtaisimmat viestinnän uutiset suoraan sähköpostiisi.

Liity tilaajaksi