Brunnen Communications – viestintätoimisto

Ajankohtaista

Viestinnän lean

Uusi vuosi uudet kujeet – Otetaanko vähän leanimmin?

Uusi vuosi toi viestintäyksiköille uudet tavoitteet ja budjetit. Toimintasuunnitelmat on tehty, vuosikellot piirretty ja kampanjat pantu tulille. Viestintä on mallillaan. Vai hiipiikö näköpiiriin kiire ja työsuma?
Lean

Lean-periaatteilla viestintä haltuun!

Viestinnän ammattilainen, onko työsi pelkkää kiitolaukkaa? Vai painitko viikoittain kiireen ja kaaoksen välimaastossa? Onko vastuullasi oleva viestintätiimi ylikuormittunut alati kasvavan työkuorman alla? Ovatko viestinnän tavoitteet ja palvelut epäselviä tai tuntuuko, että viestintä on useammin reagoivaa kuin ennakoivaa?
Community International

Taas on aika juhlaan –Brunnen ainoana suomalaisena osaksi uutta kansainvälistä verkostoa

Euroopan vahvin viestintä- ja markkinointiviestintätoimistojen verkosto Community International on nähnyt päivänvalon ja se aloittaa toimintansa tammikuussa 2020.
Brunnenin blogi: Hyvä keskustelu

Keskustelkaa keskenänne

90-luvun uutisparodiaohjelma, Frank Pappa Show loppui usein Holle Holopaisen sanoihin ”Kosketelkaa toisianne”. Kuka muistaa? Maailma on muuttunut niistä ajoista aika paljon. Näin yli 25 vuoden jälkeen ja itsenäisyyspäivän kynnyksellä toivotus voisi olla kutakuinkin näin: ”Keskustelkaa keskenänne”.
Brunnenin blogi: Vain hyvä ja rehellinen sisältö ajaa kaiken ohi

Vain hyvä ja rehellinen sisältö ajaa kaiken ohi

Vietin kolme tiivistä päivää kansainvälisessä verkostotapaamisessamme Italiassa. Minulla oli etuoikeus käydä intensiivisiä keskusteluja 15 maan kollegan ja 25 toimiston kanssa – etelästä pohjoiseen ja lännestä itään. Suomi ja maamme tapa tähdätä avoimeen ja läpinäkyvään kommunikaatioon herätti jälleen kovasti kiinnostusta. Median vapaus ja toimittajien integriteetti sai osakseen syvää kunnioitusta ja osin jopa vähän epäuskoa.
Brunnenin blogi: Johdon esimerkki määrää organisaation viestinnän tason

Johdon esimerkki määrää organisaation viestinnän tason

Organisaatioilla pitää olla tietoa, jotta ne pysyvät hereillä ja kykenevät muuttumaan asiakkaidensa tarpeiden mukaan. Se on selvä juttu. Tietoa kuitenkin saa vain, jos pitää kanavat auki joka suuntaan. Erityisen tärkeää on huolehtia talon sisäisestä keskustelukulttuurista. Sillä: ylimmän johdon viestinnän ja avointen, tehokkaiden viestintästrategioiden on havaittu olevan ratkaisevassa asemassa työntekijöiden positiivisen sitoutumisen rakentumisessa (Welch, 2011). Ylimmän johdon pitää sitoutua viestintään, muuten sitä ei pidetä tärkeänä. Se tarkoittaa esimerkin antamista käytännön tekemisessä. Mitä isot edellä, sitä keskijohto ja asiantuntijat perässä.
Brunnenin blogi: Ydinmerkitys

Ilman ydinmerkitystä olet näkymätön

Liian harva organisaatio ja brändi on miettinyt ydinmerkitystään. Tähän perusasiaan tyssää hyväkin viestintä. Tehdään vaan asioita, mutta kukaan ei osaa enää kertoa miksi. Jos yhtään lohduttaa, niin ongelma ei ole vain meidän suomalaisten.
viestinnän mittarit

Myytit murtuvat! Klikkauksien laskemisesta oikeaan viestinnän mittaamiseen

Pari päivää sitten koulutimme viestinnän asiantuntijoita viestinnän vaikuttavuuden mittaamiseen. Alma Talentin järjestämässä valmennuksessa mursimme sitkeässä elävät myytit sekä harjoittelimme oikeanlaisten mittareiden laadintaa.
Brunnenin blogi: Vaikuttavamman viestinnän keinoja löytämässä

Meren takaa löytyi vaikuttavamman viestinnän keinoja

Palasin hiljan maailman johtavasta viestintätoimistojen konferenssista Washingtonista. PRovoke2019:n yli 350 kollegaa eri puolilta maailmaa antoivat paljon, kuten asiansa ja esiintymisen osaavat alan parhaat paneelikeskustelijat ja puhujatkin. Mitkä asiat nousivat eniten esille? Mitä tulee ottaa huomioon, jos haluaa tehdä vaikuttavaa viestintää?

Suhteettoman hyvää viestintää

Monessa organisaatiossa tehdään hienoja asioita, mutta niistä ei osata kertoa kenellekään. Toisissa taas tarina on totuutta ihmeellisempi. Viestinnällä voidaan tehdä paljon, mutta sen on oltava järjellisessä suhteessa itse toimintaan.
Brunnenin blogi: viestinnän kokonaiskuva

Liikaa hommia ja liian vähän tekijöitä? – ota viestinnän tilannekuva avuksi

Organisaatiot tarvitsevat viestintää enemmän kuin koskaan. Samaan aikaan kasvavat viestinnän ammattilaisten työmäärä ja kuormittuminen, mikä on vakava riski organisaation toimintakyvylle. Yhtälö ei toimi. Ratkaisun avain löytyy viestinnän tilannekuvan selvittämisestä. Selkeä tilannekuva mahdollistaa sekä entistä strategisemman ja tuloksellisemman viestinnän että viestijöiden työkuorman kohtuullistamisen.
Brunnenin blogi: Reklamaatioviestintä

Reklamaatioviestintä rakentaa tai tuhoaa maineen

Lyhyt kuvaus tapahtuneesta. Olimme varanneet huvilan tutusta paikasta, jossa olimme viettäneet aikaa lukuisina pääsiäisinä ja syyslomalla. Saavuimme paikalle pitkän ajon jälkeen, mutta kas – huvilamme pihalla olikin toinen auto. Mitä kummaa?

Tilaa uutiskirjeemme

Kuule ensimmäisenä toimistomme kuulumiset ja pysy aallon harjalla alan trendeistä. Saat kuukausittain ajankohtaisimmat viestinnän uutiset suoraan sähköpostiisi.

Liity tilaajaksi