Brunnen Finnish Comms Awardsin finaaliin peräti viidessä kategoriassa
On aika juhlia! Asiakastyömme on valittu Finnish Comms Awards -finaaliin peräti viiteen eri kategoriaan! Kyseessä on Suomen merkittävin viestintätoimistojen ja asiakkaiden yhteinen vuosittainen kilpailu.
Brunnenille neljä finalistipaikkaa ICCO Global Awards -kilpailussa
Brunnen on jälleen noussut alan huippujen joukkoon maailmanlaajuisessa ICCO Global Awards -kilpailussa. Tänä vuonna saimme peräti neljä paikkaa tavoitellussa finaalissa.
CCNE Pulse Check 2025: Yritysten kriisivalmius heikkoa – todellinen kriisinkestävyys syntyy skenaarioharjoittelusta
Crisis Communications Network Europe (CCNE) -verkoston kysely osoittaa, että yritysten kriisivalmius on hälyttävän heikkoa: lähes 90 % kriisiviestinnän asiantuntijoista* eri puolilta Eurooppaa arvioi asiakkaidensa varautumisen vain kohtalaiseksi tai jopa heikoksi. Kyberkriisit tunnistettiin tutkimuksessa tämän päivän suurimmaksi riskiksi, mutta todellinen sudenkuoppa piilee siinä, että ilman harjoittelua kriisiviestinnän ohjeet eivät kanna. Skenaarioharjoittelu ja poikkeusviestinnän simulaatiot ovat välttämättömiä yritysten resilienssin rakentamiseksi.
Brunnen Communications osaksi kansainvälistä kriisiviestinnän verkostoa
Brunnen on valittu ainoana suomalaisjäsenenä Crisis Communications Network Europe -verkostoon (CCNE), joka kokoaa yhteen Euroopan johtavia kriisiviestintään erikoistuneita toimistoja. Verkosto tunnetaan korkeatasoisesta osaamisestaan ja kyvystään auttaa toimistojen asiakkaita myös maantieteelliset rajat ylittävissä, vaikeasti ennakoitavissa poikkeustilanteissa.
Viestintäjohtaja Kati Lepojärvi halusi ulkopuolisen näkemyksen organisaationsa viestinnän vaikuttavuudesta. Toiminta- ja informaatioympäristön nopea muutos pakottaa meidät pysähtymään arvioimaan viestintää ja sen toimivuutta. Käytämmekö rajalliset resurssimme viisaasti?
Vuosittainen asiakastyytyväisyyskyselymme osoittaa, että yhteistyö kanssamme tuottaa arvoa. Erityiskiitosta saimme asiantuntemuksesta, systemaattisesta ja tehokkaasta työotteesta sekä kyvystä auttaa asiakkaita keskittymään strategisesti olennaiseen. Suositteluindeksimme oli huipputasoa (NPS 88). Kiitos näin hyvästä palautteesta!
Toimistomme palvelee koko kesän! Katso asiantuntijoidemme loma-ajat
Toimistomme on jälleen koko kesän avoinna, jotta tavoitat aina jonkun brunnenilaisista. Poikkeus- ja kriisitilanteissa olethan yhteydessä Taruun. Koko Brunnen toivottaa sinulle suotuisaa ja kepeää kesää!
Maanmittauslaitos sujuvoitti viestintäänsä leanin avulla
Yli 200-vuotias Maanmittauslaitos on yksi suomalaisen yhteiskunnan toimivuuden turvaajista. Maanmittauslaitos tarjoaa tietoa ja palveluita kiinteistö- ja huoneisto-omistuksen turvaamiseksi ja paikkatietojen hyödyntämiseksi.
Älä kadota vaikuttavuuden mittaamista – strategista fokusta tarvitaan juuri nyt
Organisaatioiden tiukentuvat budjetit alleviivaavat vaikuttavuuden mittaamisen merkitystä. Kun jokainen euro lasketaan, viestinnältä kysytään: mitä rahalla oikeasti saadaan aikaan. Kun töitä on lapioitavaksi asti ja tarpeita koko organisaatiollinen, voi sumuverhon takana siintävä metsä olla vaikea nähdä puilta. Saattaa tulla kiusaus oikaista ja ajatella, että tartun strategisempiin asioihin sitten joskus. Yksi tuollainen strateginen ja vielä vähän työlääksi koettu asia on viestinnän vaikuttavuuden arviointi.
Velvoite tai ei – tehty vastuullisuustyö kannattaa viestiä näkyväksi
EU-komission suunnittelemat kestävyysraportoinnin kevennykset ovat herättäneet monissa pk-yrityksissä kysymyksiä. Onko jo aloitettu raportointityö turhaa, jos velvoitteet lopulta poistuvat tai ainakin keventyvät tuntuvasti? Ei ole. Kestävyyden eteen tehdyt toimet ovat yrityksen arvokasta pääomaa riippumatta siitä, mitä direktiivi jatkossa määrää. Strategisen viestinnän avulla kestävyystyö saadaan näkyväksi ja yrityksen tavoitteita tukevaksi – sekä kiistattomaksi erottuvuustekijäksi.
Viisas investoi viestintään juuri vaikeina aikoina – erityisesti nyt
Kaksi vuotta sitten kirjoitin siitä, miten haastavan markkinatilanteen kääntöpuolena on tilaisuus laittaa perusasiat kuntoon ja varmistaa, että organisaatio selviää vahvempana eteenpäin. Kantavana ajatuksenani oli, että organisaatiolla on paremmat edellytykset uuteen nousuun, tai ainakin eteenpäin, kun viestintä on nostettu strategiselle tasolle ja johtamiseen sekä kulttuurin vahvistamiseen on investoitu. Olen edelleen samaa mieltä – erityisesti nyt kun kaksi vuotta myöhemmin toimintaympäristön muutosvauhti on entistä kovempi ja ennakoimattomampi.
Suurin osa viestijöistä joutuu juuri nyt puntaroimaan entistä ankarammin työnantajansa tai toimeksiantajansa käyttämien somealustojen eettisyyttä. Samalla kun yleisöt pirstaloituvat useammille kanaville, somen ylläpitoon tarvittava työ kasvaa. Valintoja on tehtävä, mutta millaisin perustein? Osa seuraajista lähtee alustoilta, osa ei näytä reagoivan alustojen tilanteeseen.
Kuule ensimmäisenä toimistomme kuulumiset ja pysy aallon harjalla alan trendeistä. Saat kuukausittain ajankohtaisimmat viestinnän uutiset suoraan sähköpostiisi.