Brunnenille hopeaa ja pronssia kansainvälisen viestintäverkostomme kilpailussa
Meillä on jälleen mahtavia uutisia! Voitimme hopeaa ja pronssia kahdella työllämme kansainvälisen viestintäverkostomme kilpailussa. Osallistujia oli 16 maasta.
Isojen viestinnällisten kokonaisuuksien jäsentäminen on vaativaa, mutta innostavaa työtä. Sote- ja maakuntauudistuksen onnistumisessa viestinnällä olisi ollut – ja ehkä vielä onkin – ratkaiseva rooli. Brunnen valittiin Uusimaa2019 -hankkeen viestintäkumppaniksi ja työ ajoittui maalis-kesäkuulle 2018.
Tuoreen sisältömarkkinointia selvittäneen tutkimuksen mukaan viestintäpäättäjät käyttävät sisältömarkkinointia ensisijaisesti brändinrakentamiseen. Silti vain vähän yli puolet (56 %) mittaa työnsä tuloksia. Vain alle 20 prosenttia vastaajista käytti sisältömarkkinoinnin mittaamiseen brändimittareita.
Vaikuttajaviestinnässä ei kannata hypätä valmisteluitta suoraan syvään päähän, vaan panostaa pohjustavaan työhön. Me Brunnenilla tunnemme strategisen työn merkityksen ja vaiheet kohti vaikuttamista.
Mitä meillä oli ennen Juhana Brotherusta ja llkka Kaukorantaa? No, meillä oli Jussi Hyöty ja Aki Kangasharju. Kaikki neljä ovat hyviä esimerkkejä asiatuntijoista, jotka ovat omalla vuorovaikutuksellaan saavuttaneet ajatusjohtajan aseman. Siinä on monelle ekonomistille tai analyytikolle tavoiteltavaa.
Eletään vuotta 2019, jolloin viestinnän erityisenä trendinä on sosiaalisen median yhdistäminen osaksi viestintäkokonaisuutta, sosiaalisen median yhteisöjen hallinta ja videoiden korostuva rooli. Samanaikaisesti puhutaan vaalien vuodesta. Kansanedustajaehdokkaiden viestinnän keinot näin vaalien alla vaikuttavat olevan kasvokkain kohtaamiset toreilla, katuvarsimainokset ja perinteiset lehti-ilmoitukset.
Julkisissa hankinnoissa on menty parempaan suuntaan ja viestintätoimistojen todelliselle osaamiselle annetaan aiempaa enemmän tilaa. Paljon on silti vielä tekemistä. Liian usein törmään siihen, että tilaaja on rajannut ankaran tarkasti toimistolta vaadittavan osaamisen, vaikka tilaaja ei ole itse viestinnän ammattilainen.
Tuntuuko siltä, että sana ”digi” kuuluu joka suunnasta? Tältä se varmasti tuntuu meistä vanhemmista, mutta nuorille se on aivan normaalia – eivätkä he edes huomaa sitä. Ja he ovat pian markkinoiden suurin kohderyhmä.
Olen törmännyt viime aikoina useisiin kirjoituksiin, joissa neuvotaan, miten aikuisena pitää tunteensa kurissa, kun teini päästelee höyryjä ulos. Parhaimman oivalluksen asiaan tarjosi oma poikani muutama viikko sitten erään ei-niin-putkeen menneen aamuherättelyn jälkeen.
Tuore valtakunnallinen tutkimus yllätti meidät iloisesti. Brunnen on arvioitu viestintätoimistoksi, jolla on Suomen toiseksi paras yrityskuva. Tutkimukseen vastasi yhteensä 667 eri yrityksen viestinnästä vastaavaa päättäjää ja asiantuntijaa. Kiitämme sydämellisesti saamastamme tuloksesta!
Teemme monien upeiden ihmisten kanssa vaikuttavampaa viestintää. Monien mahtavien asiakkaiden lisäksi me kehitämme viestintää myös omassa kansainvälisessä verkostossamme. Miten kansainvälinen yhteistyömme voi auttaa sinua?
Tämä vuosi on intensiivisen vaikuttamisen vuosi. Pistesaldon avaavat eduskuntavaalit, sitten ovat vuorossa eurovaalit, ja syksyllä pääsemme mahdollisesti maakuntavaaliuurnille. Mukaan mahtuu vielä Suomen EU-puheenjohtajakausi, joka kestää heinäkuun alusta vuoden loppuun. Puheenjohtajuus tuo jälleen EU:n piirun verran lähemmäs tavallisen ihmisen arkea.
Kuule ensimmäisenä toimistomme kuulumiset ja pysy aallon harjalla alan trendeistä. Saat kuukausittain ajankohtaisimmat viestinnän uutiset suoraan sähköpostiisi.