Kesälomat ovat edessä ja me brunnenilaiset katoamme pyöräilemään, purjehtimaan, patikoimaan, mökkeilemään, marjastamaan ja ratsastamaan – ja vain olemaan.
Asiakastyytyväisyyskyselymme 2023: yhteiskunnallinen ymmärrys ja inhimillisyys saavat erityisen kiitoksen
Asiakkaamme kertovat, että olemme osaavia ja näkemyksellisiä, mutta inhimillisiä. ”Ihanat, osaavat, inhimilliset ja tehokkaat tekijät. Näkemyksellinen ja vastuullinen poppoo”, kuului palaute, josta olemme erittäin kiitollisia. Mahtavaa, että arvomme ovat välittyneet ulospäin.
PRBI-barometri: kuluva vuosi 2023 nostaa odotuksia viestinnän eettisyydestä
Vuoden 2022 vakavien käännekohtien – Venäjän hyökkäyssodan, energiakriisin, epävarmojen talousnäkymien – vaikutukset tuntuvat edelleen ympäri maailman. Ne heijastuvat myös viestintätoimistojen globaaliin toimintaympäristöön ja asiakasorganisaatioiden viestintätarpeisiin. Vuonna 2023 erityisesti mediasuhteille, strategiselle osaamiselle ja sisällöntuotannolle on kysyntää.
Kansallinen koulutuksen arviointikeskus Karvi vahvensi alkuvuonna 2023 viestinnän strategisia linjauksiaan. Yhteistyössä Brunnenin kanssa linjauksiin lisättiin viestinnän vaikuttavuuden mittarit sekä viestinnän kriittiset menestystekijät. Samassa yhteydessä syvennettiin Karvin sidosryhmäanalyysia ja määriteltiin Karvin äänensävy.
Helsingin seudun kauppakamari vaikuttaa viestinnällään
Helsingin seudun kauppakamari uudisti syksyllä 2022 strategiansa. Samassa yhteydessä Kauppakamari halusi päivittää myös viestinnän strategiset linjauksensa sekä sisältöstrategiansa. Yhteistyökumppanikseen Kauppakamari valitsi Brunnenin.
Varmuutta ja vaikuttavuutta uusiutuvan energian asiantuntijoiden esiintymiseen media- ja esiintymisvalmennuksella
Uusiutuvan energian yhtiö OX2 haluaa varmistaa työntekijöilleen parhaat mahdolliset edellytykset media- ja esiintymistilanteisiin. OX2 Suomen johto sekä valtaosa osa yhtiön asiantuntijoista ovat osallistuneet Brunnenin valmennuksiin, joissa sparrataan vuorovaikutustaitoja aina oman viestin kiteyttämisestä haastavien vuorovaikutustilanteiden hallintaan.
Koulutin viime viikolla viestintä- ja markkinointipäättäjiä sekä yritysjohtoa Marketing Finlandin vastuullisen markkinoinnin ja viestinnän sertifikaattiohjelmassa. Puhuin vastuullisesta yritysviestinnästä ja siitä, miten viestinnän riskeihin tulee varautua.
HTJ sai simulaatiolla varmuutta poikkeusviestintänsä johtamiseen
Suomen johtaviin rakennuttajatoimistoihin lukeutuva HTJ on kehittänyt suunnitelmallisesti viestintäänsä jo vuosien ajan. Linjaukset, ydinviesti, prosessit ja kanavat on määritelty liiketoiminnan strategisia tavoitteita tukeviksi, ja työn vaikuttavuutta seurataan säännöllisesti.
Fil.kand. Hanna Liukko on tuorein työkaverimme, joka aloitti kanssamme muutama päivä sitten. Tapaat Hannan jatkossa valmennusten taustajoukoissa, Brunnenin somekanavissa sekä konsulttiemme tukena asiakastöissä.
Vuosi asiakkaan organisaatiossa – mitä asiakas ja minä opimme?
Vuosi 2022 päättyi, ja samalla päättyi myös vuoden mittainen viestintäpäällikkyys asiakkaallamme. Sijaistin perhevapaalla olevaa sisäisen viestinnän päällikköä noin kolmasosan työajastani. Kokemus osana kansainvälisen asiakasorganisaation tiimiä oli avartava ja inspiroiva. Mitä opin ja millaisia neuvoja antaisin sinulle, joka kenties harkitset ulkopuolisen osaajan palkkaamista määräajaksi?
Hyvä asiakas, lämmin kiitos tänä vuonna tehdystä yhteistyöstä. Toivomme sinulle rentouttavaa joulunaikaa ja menestyksekästä alkua uuteen vuoteen. Meidänkin on nyt aika vetäytyä juhlapäivien viettoon ja toimistomme lomailee 27.12.2022‒1.1.2023.
Monen organisaation viestinnässä paiskitaan hulluna hommia ja lisää lapioitavaa tulee ovista ja ikkunoista. Ei, nyt en ehdi ajatella, kun täytyy juosta seuraavaan palaveriin. Mitä, mitä? Tehdäänkö teillä SOS-viestintää?
Kuule ensimmäisenä toimistomme kuulumiset ja pysy aallon harjalla alan trendeistä. Saat kuukausittain ajankohtaisimmat viestinnän uutiset suoraan sähköpostiisi.